Ausàs aposta pels Consells Comarcals com a prestadors de serveis
El conseller de Governació considera que han de permetre 'guanyar eficiència, simplificació administrativa i proximitat'
Aquest divendres s'ha presentat el llibre '20 anys de Consells Comarcals' de l'ACM
El conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, ha presentat el llibre 20 anys de Consells Comarcals i del Conselh Generau d’Aran de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) en un acte que ha tingut lloc a la seu del Departament de Governació, aquest divendres, 19 de febrer.
Durant la presentació el conseller Jordi Ausàs ha explicat que la creació de les vegueries ha de dur a una “seriosa reflexió sobre els paper d’altres ens locals intermedis com són els consells comarcals”. En aquest sentit, el conseller ha apostat per “mantenir i potenciar la clara vocació prestacional per a la gestió de competències i serveis locals dels consells comarcals, per tal de guanyar eficiència, simplificació administrativa i proximitat”.
Pel conseller Jordi Ausàs és necessari "repensar i replantejar els òrgans i la composició dels consells comarcals, i adoptar com a òrgan col·legiat superior de l’administració comarcal el consell d’alcaldes".
El llibre presentat fa un recull de la història de cada consell comarcal, dels serveis que ofereixen als Ajuntaments i a la ciutadania i de les iniciatives més rellevants dutes a terme durant el seu funcionament.
A l’acte hi ha participat el president de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques, Salvador Esteve, i el president del Fòrum Comarcal i president del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, Jordi Xargay. També han assistit a la presentació els representants de tots els consells comarcals de Catalunya.
19 de febrer del 2010 a les 19:19. Política
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Política
- La Comissió Europea contra el Racisme veu avenços en integració a Andorra
- L'Assemblea de l'Alt Urgell per la Independència organitza una jornada lúdica i reivindicativa
- La Diputació aprova una moció contra la supressió de municipis
- Trobada a la Seu entre diputats d'ERC i càrrecs electes de l'Alt Pirineu
- Oliana s'adhereix per unanimitat a l'Associació de Municipis per la Independència



Cap de setmana - 2ª Pasqua
