Discussió entre oposició i govern sobre la revisió del cadastre
Ordeig assegura que a l'abril s'ha continuat els tràmits i rebutja que la mesura s'apliqui al començament de la legislatura vinent
Fierro nega que es prepari una aplicació imminent i exposa que s'ha demanat per carta la suspensió del procés atesa l'actual crisi
La possible revisió del cadastre ha centrat una nova discussió entre el PSC-Progrés i l'equip de govern (CiU i ERC) a les portes de la campanya electoral. Progrés ha proposat suspendre la revisió cadastral si accedeix a l'alcaldia de la Seu i tem que aquesta mesura podria ser una realitat al començament de la legislatura vinent. Tanmateix, des de l'Ajuntament asseguren que ara fa més d'un any ja es va demanar l'aturada del procés, atesa l'actual crisi.
El portaveu de Progrés, Òscar Ordeig, recorda que "el novembre del 2007 l'Ajuntament de La Seu va demanar per escrit al Ministeri d'Hisenda una revisió cadastral, que implica un augment del valor de les cases i com a conseqüència un increment dels impostos". Arran de la demanda, hi afegeix, "funcionaris del cadastre han estat treballant aquest darrers anys en els estudis de mercat per portar a terme la revisió". Ordeig creu que ara només manca l'últim pas, que és notificar els nous valors per tal que entrin en vigor el proper 1 de gener de 2012.
El tinent d'alcalde d'Hisenda, Jesús Fierro, ha negat rotundament que hi hagi la intenció de revisar el cadastre de manera imminent. Com a prova, Fierro ha mostrat una carta enviada al Cadastre en què es demana "que es doni de baixa la sol.licitud de valoració". La missiva recorda que ara el mercat immobiliari està pràcticament aturat i proposa reobrir la sol.licitud "quan les circumstàncies econòmiques es normalitzin".
Malgrat això, des de Progrés asseguren que la carta és una "cortina de fum". Òscar Ordeig assegura que a l'abril s'ha fet "el darrer pas imprescindible per a fixar els valors, amb l'aprovació per part de la Junta de Coordinación Territorial de Catalunya dels mòduls de repercussió del sòl i de la construcció".
Jesús Fierro, en canvi, recorda que la Junta no té poder executiu per decidir la revisió, que depèn del director del Cadastre, Jordi Carbonell. Fierro creu que Carbonell pot donar fe que el procés està aturat i acusa Progrés de voler ocultar una "manca de programa" amb polèmiques.
A banda d'aquesta discussió, Jesús Fierro considera que en alguns carrers serà inevitable revisar el cadastre tard o d'hora, a causa de l'evolució urbanística de la ciutat els darrers anys. Progrés ja va proposar al plenari de novembre de 2009 que s'aprovés sol•licitar la suspensió de la revisió al Ministeri.
2 de maig del 2011 a les 14:02. Política
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Política
- La Comissió Europea contra el Racisme veu avenços en integració a Andorra
- L'Assemblea de l'Alt Urgell per la Independència organitza una jornada lúdica i reivindicativa
- La Diputació aprova una moció contra la supressió de municipis
- Trobada a la Seu entre diputats d'ERC i càrrecs electes de l'Alt Pirineu
- Oliana s'adhereix per unanimitat a l'Associació de Municipis per la Independència



Cap de setmana - 2ª Pasqua
