El Consell d’Administració d’HIULS debatrà la proposta de Progrés sobre el funcionament de l’ens
L’oposició demanava la presència del Secretari i la Interventora a les reunions, a més de reduir les competències del Conseller delegat
L’alcalde Batalla lamenta que l’oposició “posi en dubte” la gestió municipal a l’ens
L’alcalde de la Seu, Albert Batalla, ha lamentat aquest dilluns, durant el debat d’una moció per dur a terme canvis en l’empresa Habitatge i Urbanisme de la Seu d’Urgell (HIULS), l’actitud del PSC-Progrés pel fet de qüestionar la gestió de l’equip de govern en aquest ens públic.
Batalla, que va anunciar que a partir d’ara tots els grups municipals tindran veu i vot en l’empresa municipal, va acusar el PSC-Progrés de fer “un flac favor a la política” i va defensar “la responsabilitat i la voluntat de tots els regidors de servir a la gent des dels seus respectius càrrecs polítics”. Per Batalla, “la política s’ha de fer veure a la gent com el que és: una acció positiva en benefici de la ciutat, i no pas al contrari”.
L’alcalde va sol.licitar al principal grup de l’oposició que retirés la moció que sol.licitava la presència al Consell d’Administració del secretari i de la Interventora, a més de la reducció de 300.000 euros a 30.000 la capacitat de gestió del Conseller Delegat.
El PSC-Progrés, que va defensar la necessitat de regular l’activitat de gestió i assegurar-ne els passos legals, va acceptar debatre aquesta qüestió en el pròxim Consell d’Administració i fer pública la decisió en el ple. El portaveu socialista, Jordi Mas, va manifestar que “en cap cas s’ha volgut llençar sospites sobre la gestió urbanística municipal”, però sí va expressar “la necessitat de limitar l’acció i fer públics els dubtes sobre el funcionament de la Societat en el plenari, ja que les decisions del Consell d’Administració no sempre transcendeixen ”.
Tot i que finalment no es va votar la moció, el portaveu del grup ecosocialista, Josep Maria Carles, va voler deixar constància de la seva disconformitat amb el funcionament d’HIULS i va assegurar que si tornés a votar-se la proposta per crear aquesta empresa pública, el seu vot seria “negatiu”.
1 de desembre del 2009 a les 11:52. Política
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Política
- La Comissió Europea contra el Racisme veu avenços en integració a Andorra
- L'Assemblea de l'Alt Urgell per la Independència organitza una jornada lúdica i reivindicativa
- La Diputació aprova una moció contra la supressió de municipis
- Trobada a la Seu entre diputats d'ERC i càrrecs electes de l'Alt Pirineu
- Oliana s'adhereix per unanimitat a l'Associació de Municipis per la Independència



Cap de setmana - 2ª Pasqua
