ICV proposa més presència de la Cooperativa Cadí als centres comercials
Francesc Pané i Raül Romeva advoquen per un pacte social per consumir més productes locals i revaloritzar la ramaderia i els boscos
El grup ecosocialista fa el seu acte central de campanya aquest dijous al vespre a l'Ajuntament de la Seu
ICV vol que projectes cooperatius com el de Cadí a la Seu d'Urgell puguin incrementar la seva quota de mercat i, per tant, la presència als supermercats i centres comercials. El cap de llista ecosocialista per Lleida, Francesc Pané, ha englobat aquest objectiu en un replantejament global de la relació entre el món rural i la societat.
La proposta s'ha presentat just abans del míting central d'Iniciativa a la Seu, que és aquest dijous a les 8 del vespre a l'Ajuntament. També hi intervindran l'eurodiputat Raül Romeva i el número 3 de la llista, l'urgellenc Josep Maria Carles.
Francesc Pané creu que cal augmentar la dimensió de les cooperatives catalanes per reforçar l'economia local i reduir la dependència de les grans empreses. Per això, proposa un pacte tàcit a tres bandes entre els productors, els consumidors i l'administració per fomentar més el consum de productes locals, i de passada reduir la contaminació que provoca la globalització del transport d'aliments.
En la mateixa línia, Raül Romeva ha defensat la preservació del paisatge i de l'activitat ramadera i forestal com un actiu i no pas com un fre al desenvolupament. Sobre aquest punt, l'eurodiputat ha recolzat la intenció del departament de Medi Ambient de crear una llicència de recollida de bolets si els ingressos han de servir als propietaris de boscos per millorar-ne la gestió. Romeva també s'ha mostrat d'acord a desenvolupar plantes de biomassa.
En un terreny més social, Pané i Romeva han defensat que la crisi no s'ha de superar retallant despesa de les administracions, sinó amb una política tributària justa amb la qual pagui més qui més té.
18 de novembre del 2010 a les 16:43. Política
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Política
- La Comissió Europea contra el Racisme veu avenços en integració a Andorra
- L'Assemblea de l'Alt Urgell per la Independència organitza una jornada lúdica i reivindicativa
- La Diputació aprova una moció contra la supressió de municipis
- Trobada a la Seu entre diputats d'ERC i càrrecs electes de l'Alt Pirineu
- Oliana s'adhereix per unanimitat a l'Associació de Municipis per la Independència



Cap de setmana - 2ª Pasqua
