La Generalitat atorgarà 5,2 MEUR a les comarques de muntanya
Els ajuts serviran per a la dinamització territorial
Les subvencions es destinaran a l'Alt Urgell, el Berguedà, la Cerdanya, l'Alta Ribagorça, la Garrotxa, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Ripollès, el Solsonès i la Val d'Aran
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques atorgarà un total de 5,2 MEUR en ajuts per a accions de dinamització territorial a les zones de muntanya, dirigides als ajuntaments i als consells comarcals, amb l'objectiu compartit de millorar la qualitat de vida de la població i impulsar el desenvolupament econòmic d'aquestes àrees. Les comarques que rebran les subvencions són l'Alta Ribagorça, l'Alt Urgell, el Berguedà, la Cerdanya, la Garrotxa, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Ripollès, el Solsonès i la Val d'Aran.
Els ajuts destinats a actuacions de dinamització territorial a les comarques de muntanya pretenen promoure el desenvolupament econòmic i la millora de la qualitat de vida de la població de l'Alta Ribagorça, l'Alt Urgell, el Berguedà, la Cerdanya, la Garrotxa, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Ripollès, el Solsonès i la Val d'Aran. Els destinataris dels ajuts són, segons el cas, els ajuntaments o els consells comarcals de les zones de muntanya o aquells que incloguin algun municipi considerat així.
Amb aquest fi, s'han pogut acollir a les subvencions actuacions com ara el condicionament d'equipaments lligats a l'economia productiva, de suport al sector turístic o de caràcter social; la millora integral de nuclis; l'ordenació i valorització del paisatge i medi natural, i la consolidació d'infraestructures d'electrificació i abastament d'aigua.
L'ajut no pot superar el 80% del cost total del projecte i, per al seu atorgament, s'han tingut en compte criteris com el grau d'incidència territorial, la generació de llocs de treball, la contribució a fixar població en els petits nuclis rurals i la inclusió de mesures de correcció de l'impacte paisatgístic.
8 de desembre del 2008 a les 21:46. Política
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Política
- La Comissió Europea contra el Racisme veu avenços en integració a Andorra
- L'Assemblea de l'Alt Urgell per la Independència organitza una jornada lúdica i reivindicativa
- La Diputació aprova una moció contra la supressió de municipis
- Trobada a la Seu entre diputats d'ERC i càrrecs electes de l'Alt Pirineu
- Oliana s'adhereix per unanimitat a l'Associació de Municipis per la Independència



Cap de setmana - 2ª Pasqua
