Toni Martí ja és el nou Cap de Govern d'Andorra

El líder de Demòcrates per Andorra ha rebut 21 vots a favor i sis abstencions al debat d'investidura

Entre les prioritats hi ha la recuperació econòmica del país, la reestructuració del deute del govern i la relació amb Europa

Toni Martí ja és el sisè Cap de Govern d'Andorra de l'actual era constitucional. El líder de Demòcrates per Andorra, que va guanyar les eleccions el mes passat amb una àmplia majoria, ha estat ratificat aquest dimecres al nou edifici del Consell General. Martí jurarà el càrrec aquest dijous.

En el debat d'investidura també hi han intervingut els presidents del Partit Socialdemòcrata, Jaume Bartumeu, i del grup demòcrata, Ladislau Baró. DA i PS han expressat la voluntat de consens en tres temes clau: les relacions amb la Unió Europea, la delimitació de les competències amb els comuns i la reforma de la seguretat social.

Toni Martí, ha destacat durant la seva intervenció la intenció de signar l'acord monetari, "tot i que podria haver-hi algun canvi". Martí es marca com a prioritat absoluta la recuperació econòmica, que passa per atraure novament els turistes i compradors. També vol reestructurar el deute del govern i seguir amb l'apropament a la UE.

Jaume Bartumeu afirma que faran una oposició serà "exigent i constructiva". Tanmateix, el ja excap de Govern creu que el programa de Martí és "més proper a l'empresariat i a certs lobbys que no pas al ciutadà".

En resposta a Bartumeu, Martí ha dit "que governarà per als ciutadans i no només per als empresaris", si bé subratlla que "sense la creació de riquesa no es podran crear nous llocs de treball".

11 de maig del 2011 a les 19:16. Política