Canillo tindrà un pessebre amb figures a mida real pels carrers de la població
La cònsol menor de Canillo, Mònica Bonell, ha presentat aquest dijous El Pessebre de Canillo i els seus impactants protagonistes. Es tracta de 158 figures humanes i d'animals a mida real que formaran part d'un recorregut que s'iniciarà als dos extrems de la vila i que finalitzarà davant del Comú amb la representació del Naixement. La corporació local ha destinat una partida pressupostària de 100.000 euros per fer realitat una "proposta innovadora al país" que persegueix la finalitat de convertir-se en una activitat consolidada que atregui visitants de dins i fora del Principat.
L'itinerari del Pessebre de Canillo endinsarà el visitant en "un ambient nadalenc i màgic" creat a base de decoracions de fusta i punts d'il·luminació que s'encarregaran de ressaltar escenes de pastors amb els seus ramats o pescadors i pagesos en plena acció. L'escena de l'adoració serà l'escenari més encisador i estarà ubicada a la capella de la Santa Creu.
Els elements decoratius així com les vestimentes de la Mare de Déu, Sant Josep i el nen Jesús han estat realitzats pel Centre de Padrins de Canillo. Les 36 figures humanes han estat fetes a partir de maniquins i acabades amb rostres i mans esculpits en resina per l'escultor David Ventura i vestides per una modista. Les figures dels animals més grans, que són representacions de la vaca bruna i dels cavalls i pollins que es poden trobar a Andorra, també han estat fetes a partir de resina. Un material que resisteix les inclemències del temps, tal com ha ressaltat la cònsol menor.
La idea del Pessebre de Canillo va néixer a partir de la visita a la població de San Lorenzo del Escorial, on fa dotze anys que organitzen un pessebre d'aquestes característiques a partir de la participació de voluntaris. De fet, està previst que una delegació de l'ajuntament d'aquesta localitat estigui present a la inauguració del pessebre que es durà a terme el pròxim 4 de desembre a les dotze del migdia.
27 de novembre del 2009 a les 12:35. Societat
Altres notícies recents
- França obre les negociacions amb Andorra per al conveni de no doble imposició
- Balanç positiu de la participació de l'equip UEU-Viseu a l'Open Altitoy
- El temporal de vent deixa un panorama devastador a la Vall Fosca
- Un esquiador aranès, en estat crític després d'una allau a la zona del Montcorbison
- La Direcció General de Transports, oberta a recuperar freqüències del tren de la Pobla
Altres notícies de la categoria Societat
- Taller de disfresses amb material reciclat al Centre Cívic l'Escorxador
- Nou pas en l'elaboració del Pla Local de Joventut 2012-2015
- Obertes les inscripcions per participar a la rua-concurs del Carnaval 2012 de la Seu
- La Catedral de la Seu acull la celebració de la Candelera
- 'El Xerraire', una nova proposta lúdica per al Carnaval de la Seu



Dimecres 8 de febrer