Documental sobre la pèrdua auditiva a Cinemes Guiu
Vidas sonoras, d'Albert Solé, es projecta aquest dijous a les 18.00 hores
Es calcula que a la Seu d’Urgell pateixen sordesa en un major o menor grau més de 1.600 persones
Cinemes Guiu de la Seu d'Urgell projecta aquest dijous, 10 de març, a les 18.00 hores, el documental Vidas sonoras, iniciativa de Widex Audiòfons per conscienciar la societat sobre el valor d'una bona audició. Segons dades de l'empresa, a la Seu d'Urgell resideixen 1.600 persones amb pèrdua d'audició.
Els protagonistes de Vidas Sonoras són persones anònimes. Quatre d’ells van perdre l'oïda un dia i, a través d’aquest documental, es pot conèixer de primera mà que se sent quan es recupera aquest sentit.
Els testimonis que apareixen en el documental són cinc casos extrets de la vida real, amb experiències amb les quals qualsevol persona s’hi pot sentir identificada i interpretar el seu missatge d’optimisme i superació des del reconeixement i l’empatia.
Dades a Catalunya
A Catalunya, al voltant de 750.000 persones pateixen algun tipus de pèrdua auditiva. L’índex d’incidència a partir dels 55 anys supera el 20%, tot i que aquesta patologia pot estar present en qualsevol edat. És un dèficit de gran afectació social amb orígens molt diversos i que, a més, no atén a limitacions per edat, ja que tothom és susceptible de tenir pèrdua d’audició.
Tanmateix, tot i la seva gran incidència, un estudi realizat per Widex Audiòfons revela que el rebuig a l’ús de mesures correctives encara està molt viu i que persisteixen alguns signes de discriminació, amb un 42,5% dels enquestats que opina que les persones amb pèrdua auditiva tenen menys capacitats per a desenvolupar activitats professionals.
"Encara existeix molt desconeixement al voltant de la pèrdua auditiva i les persones que la pateixen – afirma Juan Martínez Sanjosé, President de Widex Audiòfons, - i és per això, que hem volgut desenvolupar un projecte atractiu per a intentar erradicar-los".
Per portar a terme aquest documental, Widex Audiòfons ha comptat amb el treball de producció de l’Albert Solé, guanyador d’un Goya i un Gaudí el 2009 per Bucarest, la memòria perduda, que tractava de la malaltia de l’Alzheimer del seu pare, Jordi Solé Tura, i la direcció d’en Wilson Osorio, director colombià que també pateix pèrdua auditiva.
Pots veure el tràiler del documental aquí.
10 de març del 2011 a les 10:33. Societat
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Societat
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- El Ministeri de Defensa segueix sense aclarir el futur de l'acadèmia de Talarn



Cap de setmana - 2ª Pasqua
