El Consorci d’Atenció a les Persones gestionarà els horts socials
Aprovat un conveni per a la realització de Programes de Qualificació Professional Inicial a la Seu
El plenari aprova la delegació de competències per al camí de Sant Jaume
El Consorci d’Atenció a les Persones serà l’òrgan que gestionarà els horts socials, ubicats a l’Horta del Valira. Així es va decidir ahir per unanimitat en el plenari municipal. La iniciativa, que vol afavorir l’autonomia de les persones grans, també potenciarà una alimentació més sana. Tots els grups polítics van coincidir a valorar molt positivament la iniciativa, que podria obrir-se més endavant a d’altres col.lectius.
D'altra banda, el ple municipal també ha aprovat aquest dimarts un conveni amb el departament d’Educació per a la realització de Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI) en la modalitat de Pla de Transició del Treball. Segons l’acord, la Generalitat assumeix el pagament d’un professor, a més dels recursos pedagògics i l’emissió dels certificats educatius. L’Ajuntament es farà càrrec del material per impartir els mòduls, la vinculació amb els experts professionals, el suport administratiu i l’aportació de l’espai.
Actualment 15 alumnes cursen el PQPI d’Auxiliar de Muntatge i Manteniment de material informàtic, que va començar el mes de setembre. Pertanyen a la franja d’edat dels 16 als 21 anys i no tenen acabats els estudis obligatoris.
El conveni va rebre el suport de tots els grups, i només el PSC-Progrés va suggerir la creació d’una comissió específica a la Seu per fer seguiment de l’evolució de la formació professional. La regidora Conxita Rabasa també va demanar que en acabar el curs se’n faci una valoració.
Per últim, el plenari ha donat el vistiplau a la delegació de competències per al camí de Sant Jaume, que permetrà la senyalització i l’obertura de senders al municipi de la Seu. Tot i el suport unànime, Progrés va instar a insistir en la necessitat de fer una tasca divulgativa de la iniciativa, “perquè és poc coneguda”.
3 de novembre del 2010 a les 11:50. Societat
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Societat
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- El Ministeri de Defensa segueix sense aclarir el futur de l'acadèmia de Talarn



Cap de setmana - 2ª Pasqua
