El Govern d'Andorra proposa un increment de la taxa sobre el tabac de deu cèntims
L'augment de preus comportaria un augment d'ingressos de deu milions d'euros
El consell de ministres d'Andorra ha aprovat la modificació del projecte de llei de la tarifa general de taxes sobre el consum. L’objectiu d’aquest canvi legal, que serà presentat la setmana vinent al Consell General, és adaptar la pressió fiscal sobre el tabac a les variacions de preus en els països veïns.
Segons el Govern, "s'ha generat un diferencial que cal moderar per lluitar eficaçment contra el contraban, preservant l’atracció comercial dels productes". L’increment impositiu s’aplicaria sobre les cigarretes, la picadura i el tabac ros utilitzat per a fabricar cigarrets, a més del tabac per a pipa o per liar.
Actualment el diferencial de preu de venda al públic d’un paquet de cigarretes a Espanya se situa en 1,5 euros. El projecte de llei preveu reduir aquest diferencial en uns 10 cèntim d’euro de mitjana. En el cas del tabac per a pipa o per liar, el diferencial de preu és molt més elevat (al voltant del 60 per cent) i es proposa reduir-lo en la mateixa proporció que les cigarretes.
Així, si el Consell General dóna el vistiplau a la proposta del Govern, la taxa sobre les cigarretes fabricades a Andorra augmentaria en 8 cèntims el paquet, mentre que en el cas de les cigarretes importades de la comunitat s’incrementaria en 7,5 cèntims. Les cigarretes de fora la comunitat tindrien un increment de preu de 12,4 cèntims.
Els nous tipus impositius quedarien de la següent forma:
Cigarretes fabricades a Andorra: 0,87 euros per paquet
Cigarretes ros CE: 1,66 euros per paquet
Cigarretes ros extracomunitari: 2,76 euros per paquet
Cigarretes negre CE: 0,80 euros per paquet
Cigarretes Negre extracomunitari: 1,34 euros per paquet
Aquest increment comportaria un augment dels ingressos previstos per l’any 2012 de deu milions d’euros. El ministre portaveu ha precisat però que l’impacte dependrà "de la data en vigor de la Llei".
15 de desembre del 2011 a les 09:28. Societat
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Societat
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- El Ministeri de Defensa segueix sense aclarir el futur de l'acadèmia de Talarn



Cap de setmana - 2ª Pasqua