Els Mossos porten a la Seu una exposició sobre el seu 25è aniversari

La mostra, que està instal·lada a la plaça de les Monges, es pot visitar fins al 15 de març

El cos de policia ha finalitzat ja el desplegament al territori

Nota de premsa de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell - Montse Rovira

L'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, i el secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Boada, han inaugurat aquesta tarda de dijous l'exposició itinerant commemorativa dels 25 anys de la creació de la Policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra, així com el final del desplegament d'aquest cos policial al territori. A la inauguració també hi han assistit el director dels Serveis Territorials del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació a l'Alt Pirineu i Aran, Àngel Joval; el cap de la Regió Policial del Pirineu Occidental, Ramon Calsina; i diversos representants d'altres cossos policials. També han pres part en l'acte d'inauguració el president del Consell Comarcal de l'Alt Urgell, Jesús Fierro, i diversos alcaldes i regidors de la comarca.

'Mossos d'Esquadra, professionals al teu costat', que es troba instal·lada a la plaça de Les Monges de La Seu, es pot visitar  fins al pròxim 15 de març, de les 10 del matí a les vuit del vespre. La mostra convida al visitant a fer un recorregut per la història de Policia Autonòmica de Catalunya. L'exposició itinerant pretén mostrar de forma amena els diferents aspectes que ajuden a entendre el cos: d'una banda, la història antiga i recent dels Mossos i, de l'altra, la importància del desplegament.

L'estructura, que està muntada dins d'una carpa de 100 metres quadrats, dividida en 6 espais, s'organitza en tres àmbits temàtics: els antecedents històrics dels Mossos d'Esquadra, des dels seus orígens fins al 1982; la creació del cos l'any 1983 i el seu desplegament territorial (1994-2008), les competències de trànsit, i el final del desplegament al Camp de Tarragona i a les Terres de l'Ebre (novembre de 2008); a més dels nous reptes de futur d'aquest cos policial.

El muntatge es complementa amb un audiovisual i un mapa de Catalunya interactiu amb totes les comissaries, accessible a les persones amb discapacitats visuals i auditives.

Fins ara, durant la seva estada a les ciutats de Barcelona, Reus, Tortosa, Tarragona, Valls, Lleida, Manresa i Girona, l'exposició ha tingut una acollida de més de 30.000 visitants.

6 de març del 2009 a les 10:37. Societat