Interior potenciarà l'atenció a les dones maltractades al Pirineu
Ho ha anunciat aquesta setmana el conseller, Joan Saura, coincidint amb la commemoració del Dia Internacional contra la violència de Gènere, que tindrà lloc diumenge
L’Ajuntament de la Seu busca un local per a instal.lar-hi el Centre d’Intervenció Especialitzada contra la violència domèstica
La conselleria d’Interior potenciarà els Grups d’Atenció a les Víctimes (GAV) de totes les comissaries del Pirineu i de Catalunya perquè al llarg del 2008 atenguin de forma més especialitzada tot tipus de violència contra les dones, des d'assetjaments a la feina, fins abusos sexuals o prostitució forçada, a més de la violència de gènere i domèstica. Així ho va explicar dimecres el conseller Joan Saura en un acte per commemorar el dia internacional contra la violència de Gènere, que se celebrarà diumenge.
La sergent dels Mossos d’Esquadra, Neus Rebull, coordinadora dels agents que atenen aquest tipus d’agressions al Pirineu, s’ha mostrat satisfeta per l’ampliació de les competències i l’impuls del servei. La sergent policial ha destacat també que el perfil de les dones maltractades és actualment indefinible.
Els Mossos d'Esquadra atenen cada any més d'11.000 dones víctimes de violència masclista; deté més de 4.000 presumptes autors d'aquest tipus de violència; i garanteix més de 7.000 ordres de protecció. Al Pirineu, la xifra es mantè estable, tot i que a mesura que augmenta la població, els casos també s'incrementen.
Els Grups d’Atenció a les Víctimes dels Mossos, a més de recollir les denúncies per violència domèstica i de gènere també fan el seguiment i control de les víctimes, supervisen les diligències, fan estadístiques, mantenen contactes periòdics amb les víctimes i estan en permanent contacte amb els serveis socials de la seva demarcació.
La commemoració del Dia Internacional contra la Violència de Gènere es fa enguany a la Seu amb l’anunci recent de la creació d’un Centre d’Intervenció Especialitzada contra la violència domèstica, que s’ubicarà a la capital urgellenca.
23 de novembre del 2007 a les 14:08. Societat
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Societat
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- El Ministeri de Defensa segueix sense aclarir el futur de l'acadèmia de Talarn



Cap de setmana - 2ª Pasqua
