L’Alt Urgell crea un xec per a persones amb dependència
Va adreçat sobretot a majors de 65 anys, discapacitats i famílies amb dificultats. El Consell també donarà ajuts en l’assistència personal, fisioteràpia i àpats a domicili.
El Consell Comarcal de l’Alt Urgell emprén un nou projecte d’estimulació i consolidació de la demanda dels serveis d’atenció domiciliària. És l’anomenat Xec Servei, una iniciativa que compta amb el suport del Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat.
Els Xecs Serveis són vals emesos pel Consell que es destinen a finançar part del cost del consum de determinats serveis a domicili a col•lectius específics de la comarca. La població prioritària del projecte són les persones de més de 65 anys, els ciutadans que pateixen alguna discapacitat o una malaltia crònica i les famílies en situacions de dificultat. Segons l’ens comarcal, “són els col•lectius que presenten un elevat nivell de necessitats bàsiques i als quals els cal el suport de les administracions públiques per assegurar la provisió dels serveis de suport i d’ajut”.
L’objectiu del projecte és donar suport i assistència integral personalitzada, promocionar l’increment i la consolidació de determinats serveis d’atenció a domicili, contribuir a la millora de la qualitat de vida de la població beneficiària i estimular i potenciar la creació de nous llocs de treball.
Els serveis subvencionats són el d’assistència i acompanyament a la persona, el servei de neteja, la logopèdia, la fisioteràpia i els àpats a domicili.
Per garantir la qualitat del servei i poder oferir una cartera d’empreses als usuaris del Xec Servei, el Consell Comarcal homologarà les empreses interessades que ofereixin aquests serveis. Per tramitar l’homologació, les empreses o els autònoms han de presentar al Consell Comarcal la documentació requerida. La sol•licitud d’homologació i les bases reguladores es poden trobar a la web del Consell Comarcal de l’Alt Urgell: (www.ccau.cat).
5 de juny del 2007 a les 18:53. Societat
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Societat
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- El Ministeri de Defensa segueix sense aclarir el futur de l'acadèmia de Talarn



Cap de setmana - 2ª Pasqua