L’Institut Català de la Salut amplia la teleoftalmologia al Pirineu
El servei evita el desplaçament de més d’un miler de pacients
Les proves oculars s’estan fent a la Seu, Tremp i la Pobla de Segur, i ben aviat s’estendran a l’Alt Urgell Sud, l’Alta Ribagorça i el Pallars Sobirà
L'Institut Català de la Salut (ICS) vol incrementar l’ús de les noves tecnologies per apropar els usuaris i professionals que estan a l'Alt Pirineu i l'Aran, ja que són de les zones del territori català més allunyades de centres sanitaris de referència. És per aquest motiu que en col•laboració amb l'Institut Lleidatà d'Oftalmologia i la Fundació Jordi Gol i Gurina, els professionals mèdics treballen en diferents projectes per evitar desplaçaments dels ciutadans, molts d'ells d'edat avançada. Una iniciativa és la de la teleoftalmologia, que s’aplica a la Seu, Tremp i la Pobla de Segur, que permet fer proves diagnòstiques als centres de salut i posteriorment enviar els resultats a l'Institut Lleidatà d'Oftalmologia on els especialistes fan el pertinent diagnòstic.
Des de la posada en marxa del programa ja s’ha atès més de mil persones a les quals se'ls ha fet una prova per controlar si patien alguna patologia ocular. Tot gràcies a unes càmeres amidriàtiques que permeten fotografiar el fons de l'ull del pacient sense necessitat de dilatar la pupil•la.
Durant aquest any i el venint es preveu fer extensible el projecte a la resta d'equips del territori del Pirineu de Lleida, és a dir, el Pallars Sobirà, l'Alta Ribagorça i l'Alt Urgell Sud.
4 de setembre del 2008 a les 11:30. Societat
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Societat
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- El Ministeri de Defensa segueix sense aclarir el futur de l'acadèmia de Talarn



Cap de setmana - 2ª Pasqua
