La Generalitat informa als ens locals sobre els drets i deures dels grups religiosos
El tècnic d'afers religiosos Joan Gómez explica a la Seu els canvis normatius amb el nou Estatut, que inclou la regulació dels centres de culte
A l'Alt Urgell segueix el predomini de la religió catòlica, però també hi ha presència de l'església evangèlica i dels testimonis de Jehova
La sala d’actes del Consell Comarcal de l’Alt Urgell acull aquest dilluns una sessió formativa sobre la gestió de la diversitat religiosa en l’àmbit local. La jornada va adreçada a càrrecs polítics i a tècnics de les administracions locals que treballen en l’àmbit de l’educació, els serveis socials, la salut i la seguretat, a més d’altres professionals com ara arquitectes o responsables dels serveis funeraris. La sessió és impartida per Joan Gómez, tècnic de la direcció general d’Afers Religiosos, depenent del departament de la Vicepresidència de la Generalitat.
La jornada dóna a conèixer la situació actual de la diversitat religiosa a Catalunya, les necessitats de les diferents comunitats i les reivindicacions que plantegen davant l’administració local. També s’informa del marc legal que regula la llibertat religiosa, tenint en compte els principals canvis previstos al nou Estatut, segons explica la tècnica de ciutadania i immigració del Consell Comarcal, Yolanda Barea.
El més important és la implicació dels ens locals que, malgrat que no tenen competències en afers religiosos, han de regular i facilitar l'habilitació de llocs de culte a tots els col.lectius que ho demanin.
El contingut de la sessió contempla diversitat religiosa a la comarca. En aquest punt, s'ha destacat que a l'Alt Urgell encara hi ha un predomini indiscutible de la religió catòlica, si bé també hi ha presència de l'església evangèlica i dels testimonis de Jehova. També s'ha tractat la separació i cooperació entre religions i institucions; necessitats i reivindicacions de les comunitats religioses; competències i actuacions de les administracions; i casos pràctics.
La sessió l’organitza el Consell Comarcal de l’Alt Urgell per mitjà del Pla de Ciutadania i Immigració i compta amb la col•laboració de la secretaria general per a la Immigració i la direcció general d’Afers Religiosos de la Generalitat.
12 de maig del 2008 a les 12:39. Societat
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Societat
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- El Ministeri de Defensa segueix sense aclarir el futur de l'acadèmia de Talarn



Cap de setmana - 2ª Pasqua
