La Seu ha aprovat el conveni d'urbanització de la Ciutadella de Castellciutat
El conveni preveu la construcció d'un hotel i la millora del vial d'accés des de la nacional 260 a la zona, on s'hi construiran un mínim de 140 habitatges.
Un dels punts de l’ordre del dia que van centrar el debat del darrer plenari de la legislatura va ser la subscripció d’un conveni per a la urbanització de la Ciutadella de Castellciutat. L’acord pres amb l’empresa Cevasa i Joviat unifica dos planejaments especials i preveu construir a la zona un mínim de 140 habitatges equipats amb les últimes tecnologies, a més d'un hotel. Les obres podrien iniciar-se en el període d’un any.
El conveni aprovat amb Joviat canvia el dret de superfície en l’aulari i en l’edifici hoteler de la Fundació. Per la seva banda, el document signat amb Cevasa modifica nou hectàrees i permet la urbanització mantenint el sostre residencial, però augmentant l’ocupació amb edificis més dispersos. L’empresa estarà obligada a construir un mínim de dotze habitatges de promoció oficial. Cevasa també assumirà el cost de construcció del vial de connexió entre la carretera nacional 260 i la Ciutadella.
El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Jordi Brescó, va manifestar ahir que el document reverteix de forma positiva al consistori, ja que s’aconsegueix la millora del sector sense una inversió elevada de diners públics.
El principal grup de l’oposició, encapçalat per Jordi Mas, va donar el sí general a la signatura. Des del Partit Popular, d’altra banda, es va expressar preocupació en considerar que la zona podria esdevenir una zona elitista.
El regidor d’Urbanisme, Jordi Brescó, va respondre les inquietuds de Chica assegurant que el consistori pot assumir l’endeutament municipal i garantir habitatge públic. Brescó també va assegurar que el retard en l`aprovació del conveni ha estat a causa de la complexitat de les negociacions.
8 de maig del 2007 a les 16:21. Societat
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Societat
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- El Ministeri de Defensa segueix sense aclarir el futur de l'acadèmia de Talarn



Cap de setmana - 2ª Pasqua