Loteria de Catalunya presenta el seu pla d'actuació als venedors de l'Alt Pirineu
L'ens destina tots els beneficis a projectes socials catalans i és el primer de l'Estat que té la certificació de World Lottery
Mercè Claramunt dóna a conèixer la nova Llei d'Espectacles, que delega en els ajuntaments la gestió de llicències i sancions
Loteria de Catalunya ha fet aquest dimarts, al Parador de Turisme de la Seu d'Urgell, una reunió amb els venedors i distribuïdors de l'Alt Pirineu i Aran. Entre d'altres qüestions, se'ls ha presentat el Pla de Joc Responsable que ha adoptat l'organisme català de jocs i apostes.
La directora general de Loteria de Catalunya, Mercè Claramunt, ha posat l'accent en el fet que aquest ens és l'únic que destina tots els beneficis a projectes socials dins de Catalunya, a través del Departament d'Acció Social. A més a més, des d'aquesta legislatura es detalla a quins projectes van destinats els diners. Al Pirineu, per exemple, aquest any passat es va contribuir a la remodelació de la Residència de Gent Gran del Pont de Suert.
Claramunt també ha subratllat s'han convertit en la primera marca de loteries de l'Estat que obté el certificat dels organismes European Lottery i World Lottery. Per tenir-lo s'ha de complir uns compromisos en formació dels empleats, informació als jugadors, transparència sobre les opcions de premi i publicitat no enganyosa.
D'altra banda, Mercè Claramunt ha anunciat que Loteria de Catalunya ha arribat a un acord d'intercanvi amb el Futbol Club Barcelona. Així, es crearà una nova línia de Loto Ràpid, Força Barça, amb la imatge de cinc jugadors blaugrana. Pel que fa al joc Combi 3, que l'any passat es va haver de retirar per errors informàtics i matemàtics, aquest any es tornarà a oferir, un cop solventat el problema per part de l'empresa creadora.
Loteria de Catalunya té uns beneficis anuals a l'entorn dels 16 milions d'euros. Tot i això, en l'actual context de crisi els ingressos han baixat, tant en aquest com en la resta de jocs d'atzar. Segons Mercè Claramunt, la lectura positiva d'això és que es trenca el tòpic que la gent juga més amb l'esperança de superar les dificultats econòmiques, i també que l'activitat del sector s'està equilibrant.
Nova Llei d'Espectacles
Claramunt ha seguit la visita a la Seu aquesta tarda, amb la presentació del nou Pla de Jocs i Espectacles de Catalunya. La directora general n'ha avançat com a punt més important que es deixa en mans dels ajuntaments la gestió de les llicències i les inspeccions i les sancions relacionades amb màquines recreatives i actes socials i festius.
Aquest canvi entra en la voluntat de descentralització, en el marc de la qual l’any passat ja es va inaugurar la delegació del Departament d’Interior a l’Alt Pirineu i Aran.
16 de març del 2010 a les 16:07. Societat
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Societat
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- El Ministeri de Defensa segueix sense aclarir el futur de l'acadèmia de Talarn



Cap de setmana - 2ª Pasqua
