Neix al Pallars un programa d'alimentació saludable per a persones grans
La Fundació Casanovas Sansa de Sort, dins el projecte Recossira, posarà en marxa els propers dies un programa d'alimentació saludable per a les persones grans. La iniciativa proposa quatre dietes orientatives que es poden seguir des de casa. Els menús no renuncien a plats característics del Pallars com la girella, l'escudella amb carn d'olla, la cansalada o la botifarra.
Segons informa l'ACN, el programa de salut pretén incidir de manera especial en les persones que viuen soles i tenen una alimentació "pobra i monòtona". Als usuaris se'ls facilitarà una taula gràfica amb una sèrie de caselles on de forma senzilla podran fer-se un control a casa i modificar alguns hàbits.
Aquest programa començarà a Sort i Rialp, però la voluntat és que se'n puguin beneficiar totes les persones grans del Pallars.
Projecte Recossira
La Fundació Casanovas-Sansa va posar en marxa, a finals de l'any 2010, el projecte Recossira de seguiment, suport i ajut a les persones grans. Aquesta iniciativa d'àmbit comarcal pretén vigilar, millorar i optimitzar el procés d'envelliment de les persones en el seu entorn de sempre.
Els tres eixos bàsics en els que se centra aquest projecte és la salut, la seguretat i la participació. Recossira vol donar a la gent gran un envelliment actiu i saludable. S'ofereixen visites periòdiques a domicili, ajut a controls mèdics, mediació o detecció de situacions preocupants, com són el dol, la solitud o la depressió.
Recossira és una paraula pallaresa que significa "tenir cura". El que pretén el projecte és tenir cura de la gent gran que viu sola i donar-li suport en temes de salut, seguretat i participació. És pioner a Catalunya i s'està estudiant estendre'l a d'altres zones del país un cop s'hagi vist la viabilitat de la iniciativa.
15 d'abril del 2011 a les 18:38. Societat
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Societat
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- El Ministeri de Defensa segueix sense aclarir el futur de l'acadèmia de Talarn



Cap de setmana - 2ª Pasqua