Carmen Badia, condemnada a 24 anys de presó
El jutge ha anunciat la pena per l'assassinat d'Anna Permanyer
S'aplica la mateixa condemna al lleidatà Joan Sesplugues
L'Audiència de Barcelona ha condemnat Carmen Badia, la Vídua del Pont de Bar, a 24 anys de presó per la mort de la psicòloga barcelonina Anna Permanyer. D'aquesta quantitat, el jutge decreta concretament 22 anys pel delicte d'assassinat i dos anys pel delicte d'extorsió.
L'audiència ja va dictar sentència ara fa tres setmanes i va considerar culpable Carmen Badia, juntament amb el lleidatà Joan Sesplugues. Finalment, aquest dilluns s'ha fet pública la condemna, que és de 24 anys per a tots dos. Tot i això, en el cas de Sesplugues l'advocat ha demanat que es redueixi el temps de presó per la seva edat, 81 anys, i pel seu estat delicat de salut. En canvi, la tercera implicada, la fragatina Anabel Toyas, ha estat definitivament absolta per manca de proves.
La sentència considera provat que, el setembre del 2004, Carmen Badia i Joan Sesplugues van extorsionar Anna Permanyer perquè signés un contracte d'arres pel qual els cedia el pis que tenia a l'edifici Atalaya, a l'avinguda Diagonal de Barcelona. Tot seguit la van assassinar. El seu cos va aparèixer al cap d'unes setmanes en un descampat a la comarca del Garraf.
Cal recordar que Badia ja havia estat investigada l'any 1997 per l'assassinat del seu marit, Josep Campi, propietari del càmping del Pont de Bar i amb qui aleshores estava en tràmits de separació. La dona va ser absolta per manca de proves. Tanmateix, algunes de les declaracions fetes durant el judici per Anna Permanyer han fet que la família de Campi es plantegi demanar a la justícia la reobertura del cas.
7 d'abril del 2008 a les 17:54. Successos i tribunals
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Successos i tribunals
- La Duana andorrana obre un expedient sancionador per contraban
- Cinca defineix l'atac que va patir com 'premeditat' i 'inadmissible'
- El jutge manté oberta la causa per l'atropellament d'un nen per una llevaneus a Baqueira
- Rebuig unànime al tiroteig a la casa del ministre andorrà de Finances, Jordi Cinca
- Terratrèmol de 3,1 al sud-oest del municipi de Sort



Cap de setmana - 2ª Pasqua