La Guàrdia Civil ha doblat les detencions per contraban durant l’últim any
La crisi econòmica obliga als contrabandistes a transportar grans partides de tabac
Els cossos de seguretat han intervingut en una setmana gènere il.legal valorat en més de 250.000 euros
La Guàrdia Civil ha doblat el número de persones detingudes per contraban de tabac en el darrer any. Aquesta dada està vinculada a l’augment del valor de la mercaderia confiscada en els comisos realitzats per efectius de la Secció Fiscal de la Seu d’Urgell. Els cossos de seguretat han intervingut en una setmana més de 250.000 euros en quatre operacions policials.
Fonts de la comandància de la Guàrdia Civil consultades per RàdioSeu han explicat que durant els últims mesos “s’ha evidenciat que els contrabandistes s’arrisquen transportant partides més grans de tabac des d’Andorra”. Una de les causes del canvi de mentalitat seria la crisi econòmica i de la construcció, que comença a notar-se en algunes activitats delictives. Fins ara els decomisos eren de quantitats que no superaven els 6.000 euros, valor que marca el límit entre una acta administrativa i una detenció. Aquesta xifra ja no es té en compte i per treure rendibilitat al negoci il.legal es passen molts més paquets, malgrat que això pugui suposar anar a la presó.
L’última operació que el Ministeri d’Interior ha anunciat ha estat la intervenció d’una partida de tabac valorada en més de 85.000 euros. Recentment els Mossos d’Esquadra també van localitzar a Tremp un jove veí de la Massana amb 55.550 paquets de tabac, valorats en més de 150.000 euros. Fa pocs dies la Guàrdia Civil va interceptar a les Valls de Valira un camió que duia amagat sota el remolc un total de 6.000 paquets de tabac ros de contraban de diferents marques, que haurien tingut un valor al mercat de 17.700 euros. El camió disposava d'un d'un espai buit prefabricat sota la càrrega on es trobava amagat el tabac. Per aquest fet, els agents van detenir els dos ocupants del vehicle, un veí de la Farga de Moles i un altre resident a Andorra.
La presència de la Guàrdia Civil a la frontera hispanoandorrana permet un control exhaustiu dels delictes fronterers i una impermeabilització de la zona. Això beneficia, de retruc, l’índex de delinqüència a la Seu i la seva àrea d’influència. Segons han manifestat des de la Guàrdia Civil, "la vigilància evita que no hi hagi tants delictes com en d’altres territoris fronterers".
12 de juliol del 2008 a les 21:31. Successos i tribunals
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Successos i tribunals
- La Duana andorrana obre un expedient sancionador per contraban
- Cinca defineix l'atac que va patir com 'premeditat' i 'inadmissible'
- El jutge manté oberta la causa per l'atropellament d'un nen per una llevaneus a Baqueira
- Rebuig unànime al tiroteig a la casa del ministre andorrà de Finances, Jordi Cinca
- Terratrèmol de 3,1 al sud-oest del municipi de Sort



Cap de setmana - 2ª Pasqua
