La Sindicatura de Comptes detecta irregularitats comptables a la Fundació Hospital de Puigcerdà
L'òrgan de control fiscal veu "manca de control intern" en la documentació de despeses valorades en 14 milions d'euros
La Sindicatura de Comptes ha detectat presumptes irregularitats a la Fundació Privada Hospital de Puigcerdà. Segons l'òrgan fiscalitzador, s'ha detectat 'una manca important de control intern' a la fundació de l'hospital de la Cerdanya, que no ha facilitat la documentació necessària per a verificar algunes de les seves partides.
La Sindicatura assegura que els seus treballs s'han vist sotmesos a 'limitacions', un fet que ha posat de manifest una 'manca important de control intern' de la fundació. Així, remarca que no han facilitat la documentació necessària per poder verificar diversos conceptes que corresponen a 7,2 milions i a 4,5 milions d'euros, ue es van destinar a construccions i a instal·lacions tècniques respectivament.
També falta documentació sobre les subvencions rebudes per valor de 2,4 MEUR, de manera que la Sindicatura 'no es pot manifestar sobre la correcta imputació al compte de resultats dels 151.539 euros traspassats l'exercici 2008 en concepte de sanejament de les subvencions'. A més, lamenta que l'Hospital de Puigcerdà 'adjudica els contractes de forma directa sense seguir cap dels procediments establerts en la normativa de contractació pública'.
La Sindicatura també informat negativament sobre la Fundació del Centre de Documentació Política, que presideix Miquel Sellarès. Observen 'incompliments significatius i debilitats en el control' pel que fa al compliment de la legalitat, mentre que els comptes anuals de la fundació 'representen raonablement' la 'imatge fidel' de la seva situació financera i patrimonial.
3 de març del 2011 a les 12:43. Successos i tribunals
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Successos i tribunals
- La Duana andorrana obre un expedient sancionador per contraban
- Cinca defineix l'atac que va patir com 'premeditat' i 'inadmissible'
- El jutge manté oberta la causa per l'atropellament d'un nen per una llevaneus a Baqueira
- Rebuig unànime al tiroteig a la casa del ministre andorrà de Finances, Jordi Cinca
- Terratrèmol de 3,1 al sud-oest del municipi de Sort



Cap de setmana - 2ª Pasqua