Se suspèn el judici per la tragèdia de Torallola on van morir vuit persones en l'accident d'un helicòpter
El judici sobre la tragèdia de Torallola (Pallars Jussà) on van morir vuit persones al juny de 2002 en l'accident d'un helicòpter ha quedat suspès aquest matí després que les parts hagin presentat un total de qüestions prèvies i el jutge hagi decidit traslladar novament la causa al jutjat de Tremp.
La majoria de lletrats que han assistit a la vista han al·legat com a qüestió prèvia que hi ha un error formal en la instrucció de la causa perquè no es va incloure el Ministeri de Foment com a responsable civil subsidiari quan es va declarar l'obertura del judici oral. El judici s'havia traslladat a la sala de l'Audiència de Lleida pel gran nombre d'advocats convocats, vuit per cada part.
El judici havia d'arrencar aquest dilluns amb la declaració dels quatre imputats. El principal acusat és Pedro María Sáenz de Maturana, administrador de l'empresa Helieuropa S.A., propietària de l'helicòpter sinistrat. Els altres tres acusats són Andrés García López, director tècnic de la firma, José Carlos de la Peña, director de qualitat de l'empresa, i Carlos Mejías, tècnic de manteniment.
La fiscalia sol·licita per a cada un d'ells una pena de cinc anys i nou mesos de presó. Se'ls acusa de vuit delictes d'homicidi per imprudència professional, penats amb quatre anys de presó, i d'un delicte contra els drets dels treballadors, pel qual se'ls demana un any i nou mesos més de presó. A més, l'acusació pública demana una indemnització de 600.000 euros per a la família de cadascuna de les víctimes, un total de 4,8 MEUR.
La fiscalia assegura que el propietari de la firma, Pedro María Sáenz de Maturana, va adquirir l'helicòpter accidentat en una subhasta i que aquest aparell no comptava 'amb els elements fonamentals per volar'. Per aquest motiu, segons la fiscalia, Sáenz de Maturana i els altres tres acusats van muntar i reconstruir l'aparell, i que van adquirir les peces que faltaven en altres subhastes.
14 de febrer del 2011 a les 12:26. Successos i tribunals
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Successos i tribunals
- La Duana andorrana obre un expedient sancionador per contraban
- Cinca defineix l'atac que va patir com 'premeditat' i 'inadmissible'
- El jutge manté oberta la causa per l'atropellament d'un nen per una llevaneus a Baqueira
- Rebuig unànime al tiroteig a la casa del ministre andorrà de Finances, Jordi Cinca
- Terratrèmol de 3,1 al sud-oest del municipi de Sort



Cap de setmana - 2ª Pasqua