Troben sa i estalvi el jove desaparegut mentre feia surf de neu a La Molina

El noi, de 23 anys i veí de Mataró, es va desorientar quan feia l'última baixada del dia i va anar a parar a la zona del Pla d'Anyella

L’helicòpter dels Bombers de la Generalitat ha localitzat avui dimarts, passades les 3 de la tarda, el jove que havia desaparegut ahir a la tarda mentre practicava surf de neu a l’estació d’esquí de La Molina.

El noi, de 23 anys i veí de Mataró, l’han trobat sa i estalvi a la zona de la Barraca de Rus, a prop del Pla d’Anyella, a l'extrem oriental de l'estació. Segons la versió que ha donat ell mateix, ahir va pujar fins la part més alta de la Molina amb la intenció de fer l'última baixada, però es va desorientar per la boira i va sortir fora pistes. Com que no podia avisar a ningú perquè no duia mòbil ni sabia com tornar a l’estació, va decidir fer-se una mena d’iglú on ha passat la nit. Al fer-se de dia ha vist, a uns 200 metres d’on es trobava, una barraca on ha decidit quedar-s’hi fins que els equips de rescat l’anessin a buscar.

Durant el reconeixement de la zona, l’helicòpter ha pogut localitzar el noi, que ha estat traslladat fins a les instal·lacions de l’estació on l’esperaven els seus familiars. A la recerca hi han treballat unes 140 persones, entre els quals hi havia una vintena de dotacions terrestres i un helicòpter dels Bombers de la Generalitat, personal de pistes de la Molina, efectius de la Guàrdia Civil i de l’Exèrcit, Agents Rurals i Mossos d’Esquadra, entre d’altres.

3 de febrer del 2009 a les 16:27. Successos i tribunals