El Punt Òmnia facilita l'accés a les TIC als discapacitats
El servei tecnològic ha estat escollit per a un pla pilot per apropar les noves tecnologies
S'ha adquirit teclats adaptats, una pantalla tàctil, polsadors, joysticks i programari
Nota de l'Ajuntament de la Seu. Montse Rovira
El Punt Òmnia de la Seu d'Urgell participa en un pla pilot per facilitar l'accessibilitat de persones amb discapacitat en les Tecnologies de la informació i de la Comunicació (TIC). El de l'Alt Urgell és un dels dos punts Òmnia que ha escollit la Secretaria d'Acció Ciutadana de la Generalitat per a l'experiència.
Per això, el servei s'ha dotat amb eines per incrementar l'accés, contribuir a la millora qualitativa de les persones ateses i augmentar el seu impacte local i comarcal. Així, s'ha adquirit teclats adaptats, una pantalla tàctil, polsadors, joysticks i programari adaptat a discapacitats físics i visuals. L'elecció s'ha realitzat a través de l'observatori del treball amb els col·lectius implicats.
La regidora de Serveis Socials de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, Anna Vives, entén aquesta dotació de material com "un premi per la bona feina que el Punt Òmnia està desenvolupant amb aquests col·lectius". Catalunya compta amb més de 120 punts Òmnia estesos per tot el territori "i s'ha triat els dos que millor estan treballant per a millorar l'accessibilitat als punts TIC”, conclou Vives.
Els usuaris d'aquest material l'han rebut molt bé i ja l'han començat a utilitzar. Alhora, la regidora de Serveis Socials ha assenyalat que la dinamitzadora del Punt Òmnia fa una molt bona valoració de la posada en marxa del nou equipament, ja que facilita en gran mesura les pràctiques informàtiques a les persones que no veuen cobertes les seves necessitats amb el material convencional.
Tallers de primavera
El Punt Òmnia ha organitzat uns tallers d'informàtica que s'impartiran durant aquesta primavera. Els cursos programats són de full de càlcul (els dilluns de 4 a 5 de la tarda) i de presentacions amb Movie Maker (els dimecres de 4 a 5 de la tarda). S'admetran un màxim de 8 alumnes per curs.
16 d'abril del 2010 a les 16:21. Tecnologia
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Tecnologia
- El Punt Òmnia ofereix nous tallers d'informàtica
- L'Alt Urgell treballa per millorar l'accés a la banda ampla
- La Seu se suma al projecte de 'ciutats intel.ligents'
- El biofísic francès Cristophe Lavelle, convidat a la Jornada de les Ciències
- Mobiland ampliarà la capacitat dels forfets per a internet des del mòbil



Cap de setmana - 2ª Pasqua
