Nou equip de control d'emissions d'antenes de telefonia mòbil a la Vall de Boí
La nova sonda forma part de la tercera fase del projecte SMRF de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació (STSI)
En el marc del pla Catalunya Connecta, el Departament de Governació i Administracions Públiques, a través de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació (STSI), ha instal·lat un nou equip de control d’emissions de les antenes de telefonia mòbil a l’Alt Pirineu i Aran. Concretament, la nova sonda s’ha activat a la Vall de Boí (Alta Ribagorça). Amb l’activació d’aquesta nova sonda, les comarques de l’Alt Pirineu i Aran ja compten amb 12 equips de control d’emissions.
La nova sonda forma part de la tercera fase del projecte SMRF (Sistema de Monitorització de Radiofreqüència) de l’STSI, que estableix la instal·lació de 72 nous equips arreu del territori català. Amb aquests equips, afegits als 151 que s’han instal·lat des que, el 2004, es va posar en marxa el projecte, la xarxa de mesura d’emissions de les antenes de telefonia mòbil comptarà amb 223 equips distribuïts per tot el territori català.
El secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Jordi Bosch, ha destacat la importància del projecte SMRF perquè “està ajudant a generar l’entorn de confiança necessari per continuar desplegant infraestructures que són cabdals per al futur del país”. Bosch ha recordat també que aquest és “un projecte pioner de factura catalana que ha esdevingut exemple internacional de bones pràctiques en el desplegament de la telefonia mòbil i, per tant, en model de política innovadora que fa que altres països ens prenguin com a referent”.
Les noves sondes s’incorporen al cercador que l’STSI i la Direcció General de Qualitat Ambiental han posat a disposició de la ciutadania a (www.gencat.cat/societatdelainformacio) i que permet consultar el nivell d’emissions de camps electromagnètics provinents de les antenes de telefonia mòbil que formen part del projecte.
Sobre el projecte SMRF
Els camps electromagnètics que generen les antenes de telefonia mòbil són imperceptibles per a l'ésser humà. Això fa que, en alguns casos, els ciutadans desconfiïn d’aquestes antenes. El Sistema de Monitorització de Radiofreqüència (SMRF) objectiva les mesures dels nivells d’emissió i permet contrastar-los amb els límits que autoritza la legislació, vetllant així per la qualitat ambiental. Per transmetre confiança a la ciutadania i facilitar el desplegament d’infraestructures de telecomunicacions, la Generalitat ha creat un cercador que permet consultar en tot moment les emissions de les antenes de telefonia mòbil.
14 d'octubre del 2010 a les 14:19. Tecnologia
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Tecnologia
- El Punt Òmnia ofereix nous tallers d'informàtica
- L'Alt Urgell treballa per millorar l'accés a la banda ampla
- La Seu se suma al projecte de 'ciutats intel.ligents'
- El biofísic francès Cristophe Lavelle, convidat a la Jornada de les Ciències
- Mobiland ampliarà la capacitat dels forfets per a internet des del mòbil



Cap de setmana - 2ª Pasqua