Nova torre de telecomunicacions a Valls de Valira
El departament de Governació vol pal.liar deficiències de cobertura de la TDT
L'Ajuntament cedeix una parcel.la i la Generalitat finançarà la infraestructura
La Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació del Departament de Governació i Administracions Públiques construirà, en el marc del pla Catalunya Connecta, una nova torre de telecomunicacions a Sant Joan Fumat, a Valls de Valira, per solucionar les deficiències de cobertura de serveis de comunicacions electròniques detectades en aquest municipi.
L’ajuntament de Valls de Valira cedirà una parcel·la de titularitat municipal per ubicar-hi la torre. Per la seva banda, el Departament de Governació i Administracions Públiques finançarà la infraestructura, que consistirà en una torre de suport per a antenes, una caseta per a la ubicació d’equipaments i les instal·lacions necessàries per al funcionament de la torre.
La nova torre de Sant Joan Fumat forma part del pla d’extensió dels serveis de comunicacions electròniques Catalunya Connecta, que garantirà que al 2010 tots els nuclis de població de més de 50 habitants tinguin com a mínim cobertura de TDT, telefonia mòbil i Internet de banda ampla.
El secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Jordi Bosch, ha manifestat que “la construcció d’infraestructures com la de Valls de Valira és fonamental per desplegar els serveis de telecomunicacions i garantir la cohesió territorial o, el que és el mateix, que tots els ciutadans tinguin accés a aquests serveis visquin on visquin”.
Pla Catalunya Connecta
El pla Catalunya Connecta, impulsat pel Departament de Governació, té una dotació total superior als 110 milions d’euros i comportarà la realització de més de 2.000 actuacions a tot el territori nacional, com ara estudis radioelèctrics, construcció i compartició d’infraestructures i instal·lació d’equips, a partir dels quals es realitzarà l’extensió dels serveis de comunicacions electròniques. En el seu marc d’actuació també es pretén donar respostes específiques a les diferents tipologies de dificultats orogràfiques i de transmissió de senyal radioelèctric del territori català.
1 d'octubre del 2009 a les 10:50. Tecnologia
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Tecnologia
- El Punt Òmnia ofereix nous tallers d'informàtica
- L'Alt Urgell treballa per millorar l'accés a la banda ampla
- La Seu se suma al projecte de 'ciutats intel.ligents'
- El biofísic francès Cristophe Lavelle, convidat a la Jornada de les Ciències
- Mobiland ampliarà la capacitat dels forfets per a internet des del mòbil



Cap de setmana - 2ª Pasqua
