Bon balanç de les jornades tècniques d'enginyeria medieval
Una seixantena de persones han seguit les conferències, emmarcades en el mil.lenari de Sant Ermengol
Els ponents subratllen a la Seu que cal enfortir la cohesió europea a través de les comunicacions
Nota de premsa de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell - Montse Rovira
La Seu d'Urgell ha celebrat aquest cap de setmana a la Sala Sant Domènec les jornades tècniques 'Enginyeria i vies de comunicació medievals', en les quals hi han participat una seixantena de persones. Les jornades han comptat amb prestigiosos professionals com a ponents. És el cas dels enginyers Albert Serratosa i Manuel Novoa; així com l'historiador Jordi Bolòs, i el geògraf Rafael Giménez.
Les conferències han abordat la situació de les comunicacions al Pirineu des de l'Edat Mitjana fins al segle XXI, posant de relleu les estratègies de futur pel que fa a la viabilitat de les xarxes ferroviàries al nostre territori. També s'han comparat les calçades romanes amb l'actual xarxa d'autopistes a nivell europeu i, alhora, s'ha posat de manifest la mala comunicació nord-sud pirinenca que existeix actualment. A les jornades s'ha constatat que "cal enfortir la cohesió europea a través de les comunicacions viàries".
La cloenda de la iniciatiava, emmarcada en la programació per commemorar el Mil·lenari de Sant Ermengol, va anar dissabte a càrrec de l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, que va posar de manifest que "la visió de futur del bisbe Ermengol al segle XI hauria de sevir com a model per tal que la Seu i el Pirineu segueixin estant ben comunicats".
Les jornades van ser inaugurades divendres pel regidor de Cultura de l'Ajuntament urgellenc, Miquel Colom , i pel Vicari General del Bisbat d'Urgell, mossèn Josep Maria Mauri.
28 de setembre del 2010 a les 09:40. Urbanisme i comunicacions
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Urbanisme i comunicacions
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- Obres d'arranjament del paviment de la plaça dels Oms de la Seu
- Recollida de signatures a la Cerdanya en contra de la privatització del túnel del Cadí
Veure més entrades de la categoria Urbanisme i comunicacions



Cap de setmana - 2ª Pasqua
