CIU d'Oliana rebutja la variant de la C-14 escollida per l'Ajuntament

El grup municipal considera que aquesta opció és la més agressiva amb l'horta del municipi

El principal grup a l'oposició ha presentat al·legacions a l'estudi informatiu

El grup municipal de CiU a l’Ajuntament d’Oliana ha presentat al·legacions a l’estudi informatiu de la variant d’Oliana de la C-14 davant de la proposta escollida per l’actual Ajuntament. El portaveu del grup municipal, Ventura Roca, ha explicat que s'ha presentat una al·legació en la qual s'insta de nou al departament de Política Territorial i Obres Públiques a reconsiderar els traçats proposats en l’estudi, "ja que cap de les dos alternatives són acceptables”. Roca ha afegit que segurament les al·legacions presentades per l’Ajuntament van en la línia de millorar el projecte, i per això no hi van votar en contra, però remarca que "l’error insalvable és l’alternativa escollida, perquè és el traçat que passa pel vell mig dels terrenys de l’horta d’Oliana”.

CiU d’Oliana afirma que sempre s’ha posicionat en contra d’un traçat de la nova carretera C-14 que passés pel mig d'aquesta zona agrícola. Des del 2005, quan es va començar a parlar d’una possible variant, el grup municipal, que en aquells moments governava l’Ajuntament, i amb el suport unànime de tots els partits polítics PSC, ERC i PP, va adoptar el compromís de forma pública en diferents plens municipals.

Ventura Roca, portaveu del Grup Municipal, ha explicat que “volem posar de manifest la falta de compromís del PSC que no ha defensat els interessos dels olianesos , i ha passat per alt les decisions preses i acordades en anteriors plens municipals en el quals ens comprometíem tots els grups a evitar que el nou traçat passés per l’horta d’Oliana”

8 de juliol del 2009 a les 18:32. Urbanisme i comunicacions