CiU demana la redacció imminent de l'avantprojecte del túnel de Comiols
Agustí López creu que l'obra és prioritària per impulsar els Pallars a nivell econòmic
El diputat de CiU i alcalde de Sort, Agustí López, ha presentat una Proposta de Resolució en la qual insta el Govern a “concloure la redacció de l’avantprojecte del túnel de Comiols abans de l’octubre de 2008”.
El diputat nacionalista ha justificat la necessitat de “marcar una data límit”, ja que “la construcció d’aquest túnel és prioritària, per tal de donar un important i necessari impuls econòmic a les comarques del Pallars Jussà i del Pallars Sobirà”.
Segons López, “millorar les comunicacions d’aquestes comarques suposarà un potenciador de les seves petites indústries i animarà a la creació de noves empreses”. Un impuls que, afirma, “és molt necessari, vist que les comarques de l’Alt Pirineu tenen un índex d’atur clarament superior al de la mitjana de Catalunya”.
Agustí López recorda que “ja l’any 2005 tots els electes locals del Pallars Jussà i del Pallars Sobirà van presentar un document conjunt al Conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, argumentant la necessitat de prioritzar aquesta infraestructura”. I més recentment, “el Consell d’Alcaldes del Pallars Jussà va lliurar també un document al President de la Generalitat, reclamant la urgència de redactar el projecte del túnel”.
López lamenta que “totes aquestes reivindicacions i crides al Govern des del territori encara no han obtingut resposta”. Per això, insisteix que “cal fixar una data que impulsi i imprimeixi caràcter d’urgència a aquesta infraestructura, que per la importància econòmica i social que implica per l’Alt Pirineu, ha de ser prioritària en la planificació d’infraestructures viàries del nostre país”.
21 d'abril del 2008 a les 16:30. Urbanisme i comunicacions
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Urbanisme i comunicacions
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- Obres d'arranjament del paviment de la plaça dels Oms de la Seu
- Recollida de signatures a la Cerdanya en contra de la privatització del túnel del Cadí
Veure més entrades de la categoria Urbanisme i comunicacions



Cap de setmana - 2ª Pasqua