El nou aeròdrom de la Seu ha fet 1.000 operacions en tres mesos i mig

Oriol Balaguer es mostra satisfet per l'activitat generada des de la inauguració

La Generalitat aspira a augmentar el nombre de vols i enfocar la instal.lació cap al turisme

L'Aeròdrom de la Seu d'Urgell ha fet 1.000 operacions en tres mesos i mig de funcionament, segons ha explicat el director d'Aeroports, Ports i Costes de la Generalitat, Oriol Balaguer. El balanç que fan des del departament és 'molt positiu', ja que després de molts anys de tancament de l'Aeroport 's'havia de veure' com reaccionaria el sector aeronàutic a la reobertura.

Balaguer ha manifestat a l'ACN que han utilitzat l'aeroport de la Seu entre 300 i 350 avions al mes i que en els tres mesos i mig obert han passat 160 matrícules diferents. L'aeròdrom encara s'ha de consolidar i, tot i la bona temporada d'estiu, ha de continuar augmentant la seva activitat i oferint nous serveis als usuaris. En aquest sentit, el director ha manifestat que s'espera que a partir de gener ja hi hagi construïts els nous hangars i s'hagi adjudicat el servei de restaurant.

Es preveu la construcció de 16 hangars que podran donar serveis d'estacionament, manteniment d'aeronaus i helicòpters, handling integral, aviació comercial i altres activitats aeronàutiques. Els nous hangars estaran situats en les zones oest, sud-oest i sud de la plataforma de l'aeroport. Les parcel·les de cadascuna de les zones tindran mides diferents per tal de poder donar una oferta de serveis més variada i adequada a la demanda.

Balaguer ha explicat que estan preparant la campanya d'hivern i que per això s'ha parlat tant amb el patronat de turisme de la Diputació com del propi ajuntament de la Seu. L'aeroport ha d'atraure un turisme de qualitat europeu ja que és 'molt proper a una oferta d'activitats d'hivern potent'. El representant de la Generalitat ha destacat que 'és important' donar a conèixer l'aeroport fora de Catalunya ja que hi ha un gran potencial de creixement en el sud de França o països com Itàlia o Suïssa, on la tradició d'aviació general és important.

L'aeroport disposa d'una pista d'enlairament de 1,2 quilòmetres de longitud i una amplada de 28 metres. A la pista hi conflueixen 4 carrers de rodatge, que permeten la sortida ràpida de la pista, així com girs de 180º, entre d'altres maniobres. L'edifici terminal, té una torre de 30 metres i 4 plantes, des d'on es supervisen totes les operacions.

3 de setembre del 2010 a les 11:04. Urbanisme i comunicacions