El ple discuteix les bases dels nous pisos públics
Fierro defensa les condicions previstes i creu que els habitatges concertats s'han de destinar sobretot a rendes mitjanes
El PSC-Progrés creu que no s'està publicitant prou l'inici del procés i augura que hi pot haver situacions injustes en les adjudicacions
Les bases de la propera promoció de pisos públics a l’Horta del Valira han estat el principal punt de discussió al ple municipal d’aquest dilluns a l’Ajuntament de la Seu d’Urgell. L’equip de govern va defensar els criteris previstos, que el PSC-Progrés ha titllat d’”immorals” perquè creuen que afavoreixen les rendes altes.
El debat va sorgir al torn de precs i preguntes. El grup socialista va criticar que l’Ajuntament no hagi publicitat prou als veïns que, fins al 31 de juliol, hi ha obert el primer termini de sol.licituds per a aquesta promoció. El portaveu de Progrés, Jordi Mas Ortega, va aprofitar per demanar que s’allarguin els terminis i es facin canvis a les bases, ja que creu que amb les que s’ha previst es poden produir situacions injustes o bé contradictòries en l’adjudicació dels pisos.
El tinent d’alcalde d’urbanisme, Jesús Fierro, va sortir en defensa d’aquests criteris. Fierro va subratllar que els 48 pisos a què es refereix el PSC són catalogats com a habitatges concertats i no com a HPO, categoria que sí que tindran properes promocions. El portaveu de CiU va reconèixer que aquestes primeres vivendes aniran destinades preferentment a persones “amb poder adquisitiu mitjà”, les quals, afirma, superen el llistó econòmic per optar a pisos de protecció oficial però alhora tenen dificultats per comprar un pis de mercat.
Fierro hi va afegir que, si prioritzéssin les rendes més baixes, es podrien trobar amb problemes perquè els bancs financéssin el projecte. En aquest punt, va criticar novament la petició del PSC-Progrés per demanar a l’Incasòl que es comprometi a rebaixar la categoria de la Seu pel que fa a pisos públics, ja que aquesta decisió no depèn de la Generalitat sinó de Madrid.
Cal recordar que la formació socialista ha denunciat que a aquesta promoció hi podran optar persones amb rendes de fins a 66.000 euros anuals, i que s’obre la porta perquè en segona instància s’hi inscriguin persones no empadronades a la Seu. Unes condicions que Progrés qualifica d’”escàndol” en el seu darrer butlletí.
14 de juliol del 2009 a les 09:27. Urbanisme i comunicacions
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Urbanisme i comunicacions
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- Obres d'arranjament del paviment de la plaça dels Oms de la Seu
- Recollida de signatures a la Cerdanya en contra de la privatització del túnel del Cadí
Veure més entrades de la categoria Urbanisme i comunicacions



Cap de setmana - 2ª Pasqua
