Els veïns d’Adrall demanen una consulta popular sobre l’aeroport
Una vintena de persones han lliurat a l’alcalde de Ribera d’Urgellet un manifest d’oposició a la reobertura del camp de vol alturgellenc
Critiquen que no s’ha preguntat a la població sobre el projecte
Una vintena de veïns d’Adrall ha demanat avui en un manifest que s’ha presentat a l’alcalde de Ribera d’Urgellet, Antoni Capdevila, la convocatòria d’una consulta popular sobre la futura reobertura de l’aeroport Andorra-Pirineus. El veïnat considera que, essent un tema cabdal per al futur del nucli, el consistori hauria d’obrir un procés de participació entre la població i promoure el debat a través de taules informatives i reunions entre tècnics de la Generalitat, tècnics municipals i membres de l’Associació en Defensa de l’Alt Urgell.
El portaveu de EDAU, Francesc Parra, ha recordat que la Unió Europea contempla aquesta possibilitat “perquè la societat afectada prengui part en la decisió final de projectes de relleu”. Segons comenta Parra, “volem unir esforços i expressar el nostre posicionament perquè se’ns escolti des de les institucions responsables de la infraestructura”. El manifest critica “les condicions antidemocràtiques” del procés de reobertura de la instal.lació.
Entre d’altres qüestions, el document també reclama que es creï una comissió formada per la Generalitat, els ajuntaments afectats per l’aeroport, el Consell Comarcal, la Plataforma i una representació veïnal d’Adrall, Arfa, Montferrer i el Balcó del Pirineu. A través d’aquestes iniciatives “caldria cercar el consens sobre el projecte i poder obtenir informació de primera mà, que és una de les mancances més evidents que tenim”, indica Parra.
L’alcalde de Ribera d’Urgellet, Antoni Capdevila, després de rebre el manifest, s’ha reunit amb els veïns durant més de mitja hora i ha debatut de forma conjunta el contingut del document. Capdevila ha manifestat el seu suport a la iniciativa, tot i que s’ha mostrat favorable a “no fer passos en fals” i demanar primer informació i documents a la Generalitat de Catalunya “per saber de què estem parlant”. El batlle alturgellenc ha expressat l’oposició “al plantejament actual que s’ha fet de l’aeroport”.
Els grup de veïns d’Adrall que no està a favor del projecte considera que l’aeroport suposarà un risc per a la població per la seva proximitat al poble, a més d’una alteració de la qualitat de vida. L’Associació en Defensa de l’Alt Urgell proposa l'arribada del tren a la zona com a opció alternativa al camp de vol. Els veïns es reuniran demà amb el president del Consell Comarcal, Jesús Fierro, i l’alcalde de la Seu, Albert Batalla.
15 de maig del 2008 a les 14:46. Urbanisme i comunicacions
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Urbanisme i comunicacions
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- Obres d'arranjament del paviment de la plaça dels Oms de la Seu
- Recollida de signatures a la Cerdanya en contra de la privatització del túnel del Cadí
Veure més entrades de la categoria Urbanisme i comunicacions



Cap de setmana - 2ª Pasqua
