La Seu renova l'enllumenat públic en diversos punts
L'Ajuntament adjudica les obres a l'empresa EIPSA Lleida per 238.700 euros
L'objectiu és estalviar 26.000 euros anuals i reduir la contaminació lumínica, tot estalviant emissions de CO2
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell ha adjudicat la renovació de l'enllumenat públic a l'empresa EIPSA Lleida, per un import de 238.700 euros. Aquesta actuació d'inversió, que està subvencionada pel Fons Estatal per l'Ocupació i la Sostenibilitat Local (FEOSL), s'iniciarà en breu, tindrà una durada de tres mesos i inclou la contractació de set persones aturades.
Amb aquesta actuació s'aconseguirà un estalvi econòmic en electricitat del 30% anual, concretament uns 26.000 euros. A més, també es reduirà la contaminació lumínica amb un estalvi d'emissions de 990 tones de CO2 a l'any.
La renovació de l'enllumenat públic consistirà en el canvi d'un total de 205 llumeneres amb làmpades d'alt rendiment lumínic; és a dir, halògenes i de leds. Les llumeneres que es renovaran són les que es troben instal•lades al Camí Ral de Cerdanya i carrer Joanot Martorell, la plaça del Carme, el passeig Pasqual Ingla i els carrers que conformen el sector PERI 1: Llorenç Tomàs i Costa, Comtat d'Urgell, Joaquim Viola i Tres Ponts.
Un altra actuació que es realitzarà serà la instal•lació d'un sistema de telegestió d'enllumenat amb control punt a punt, tant a la plaça del Carmen com a la zona del PERI 1. El sistema punt a punt permet gestionar l'encesa i apagada de les làmpades, així com la regulació dels diferents nivells lumínics a les hores programades.
24 de maig del 2010 a les 18:38. Urbanisme i comunicacions
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Urbanisme i comunicacions
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- Obres d'arranjament del paviment de la plaça dels Oms de la Seu
- Recollida de signatures a la Cerdanya en contra de la privatització del túnel del Cadí
Veure més entrades de la categoria Urbanisme i comunicacions



Cap de setmana - 2ª Pasqua
