Organyà continua la reforma de la plaça de l’Església
Prèviament a la urbanització s’està duent a terme prospeccions arqueològiques a la zona
Ja s'està enderrocant l’edifici de la façana de llevant
Les obres de reforma i urbanització de la plaça de l’església d’Organyà continuen a bon ritme, tot i que estan pendents del resultat de la prospecció arqueològica que s'ha dut a terme els últims mesos a la zona. Després d’una primera fase d’intervenció, ara fa uns dies va començar l’enderrocament de l’edifici de Cal Martí, a la façana de llevant. El subsòl d’aquest espai també serà estudiat per tal de determinar si hi ha soterrades allà les restes de l’antic claustre de la col.legiata de Santa Maria, o bé si s’hi conserven restes de valor històric i cultural.
L’alcalde d’Organyà, Antoni Fiol, ha recordat que la millora de la plaça s’està fent gràcies a una inversió del Pla Únic d’Obres i Serveis de la Generalitat de Catalunya. Actualment els especialistes estan avaluant l’informe tècnic dels treballs fets fins ara. El document ha d’aportar les conclusions definitives per tal que el consistori decideixi què fer en aquest espai públic. Una de les opcions seria conservar una part de les runes. L'altra possibilitat suposaria tirar endavant la reforma prevista, que es vol que estigui “en consonància amb el casc antic i el temple de Santa Maria”. Fiol informa del fet que, de moment, “al subsòl no s’hi ha trobat elements arquitectònics rellevants, ja que daten del segle XVII o XVIII, tot i que sí s'hi han localitzat algunes peces de ceràmica romana”.
Organyà vol potenciar amb aquestes obres el seu casc antic, i donar més relleu als valors culturals del poble. Aquesta intenció també es complementa amb la millora de l’església, a través de l’1% cultural de la Generalitat, i un seguit d’iniciatives que pretenen posar sobre la taula la història del nucli. Per exemple, s’està treballant en una ruta pels carrers de la població, complementada amb fotografies antigues.
D’altra banda, un conveni amb l’Escola d’Arquitectura de Barcelona farà possible recopilar en un estudi les dades i l’evolució històrica d’Organyà. L’anàlisi el coordinarà el catedràtic Josep Muntanyola.
23 de març del 2009 a les 18:12. Urbanisme i comunicacions
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Urbanisme i comunicacions
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- Obres d'arranjament del paviment de la plaça dels Oms de la Seu
- Recollida de signatures a la Cerdanya en contra de la privatització del túnel del Cadí
Veure més entrades de la categoria Urbanisme i comunicacions



Cap de setmana - 2ª Pasqua

