Una part de l'Horta del Valira està pendent de l'entrega d'obra
El PSC-Progrés pregunta sobre els retards en el tràmit i en el subministrament elèctric de la zona
L'equip de govern assegura que la qüestió es resoldrà properament i lamenta les traves que va posar l'Incasòl al projecte
Les obres d'urbanització de l’Horta del Valira encara no estan totalment entregades, segons es desprèn del debat sobre la nova àrea urbana que hi va haver al darrer ple municipal, arran d’un prec presentat pel PSC-Progrés. L’equip de Govern va detallar que fins ara el lliurament definitiu d’obra s’ha concretat en els pisos de protecció oficial i en l’edifici del CEIP La Valira, que s’han de construir de manera imminent.
El portaveu de Progrés, Òscar Ordeig, considera que ja fa dos anys que s’havia d’haver lliurat tot el projecte. Ordeig creu que, malgrat l’actual paralització de la construcció per la crisi, la situació actual podria ser un problema si ara algun propietari demanés començar-hi a edificar.
Ordeig també va exposar que en aquests moments no està garantit el subministrament elèctric a tota la nova zona urbana.
El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Jesús Fierro, va replicar que una de les causes del retard en el lliurament d'obra ha estat les traves que hi va posar el departament de Política Territorial entre el 2003 i el 2007, i va apuntar directament al fins fa poc conseller Joaquim Nadal. Fierro lamenta que aquesta situació ha perjudicat als propietaris, si bé apunta que amb el retard s’ha acabat fent un favor a l’Ajuntament, tenint en compte la irrupció de la crisi immobiliària des de fa dos anys.
Sobre el subministrament elèctric, Fierro va detallar que per a les obres imminents està garantit, mentre que per a la resta podria estar concretat els propers mesos. El regidor d’urbanisme apunta que al retard també hi ha contribuït que la llum ha de venir de la carretera nacional i s’ha de negociar amb l’Estat.
El regidor de Noves Tecnologies, Lluís Biosca, hi va afegir que un altre factor de retard ha estat la incorporació del cable de fibra òptica, que va fer reformular el projecte de portada d’energia.
El procés d’urbanització ha tingut un cost de 15 milions d’euros, un 50% més del previst inicialment. La crisi immobiliària, com a resultat de l’augment desbocat de preus de la dècada passada, ha frenat les previsions de creixement a la zona.
9 de febrer del 2011 a les 11:49. Urbanisme i comunicacions
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Urbanisme i comunicacions
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- Obres d'arranjament del paviment de la plaça dels Oms de la Seu
- Recollida de signatures a la Cerdanya en contra de la privatització del túnel del Cadí
Veure més entrades de la categoria Urbanisme i comunicacions



Cap de setmana - 2ª Pasqua
