Vistiplau de l'Estat a la nova presa intermèdia d'Oliana
L'obra ha de solucionar els problemes de funcionament dels desaïgues que hi ha al fons de la presa
Els treballs, amb un pressupost de 4,3 milions, també garantiran el cabal ecològic aigües avall
El Consell de Ministres ha donat aquest divendres el vistiplau a les obres d'emergència que el ministeri estatal de Medi Ambient vol dur a terme a l'embassament d'Oliana. Els treballs han de solucionar els problemes relacionats amb els desaigües de fons de la presa i tenen un pressupost de 4.330.000 euros.
Des dels aiguats de 1982, els eixidors del fons de la presa romanen fora de servei per problemes relacionats amb el llod acumulat, que els embussa i n'impedeix un òptim rendiment. Atès que la central hidroelèctrica que hi ha a la infraestructura també és molt antiga, la única solució és excecutar una nova presa intermèdia.
Cal recordar que, com ja es va informar ara fa unes setmanes, l'obra també donarà resposta a una vella reclamació dels municipis de la zona pel que fa al cabal ecològic. I és que la presa intermitja assegurarà la quantitat d'aigua per a la piscifactoria que hi ha just a sota de la presa i per als recs de Peramola, en cas d'avaria de la central.
El conjunt d'alliberament d'aigua de l'embassament d'Oliana està format per dues comportes de 17x9 metres cadascuna. Disposen d'un accionamient electromecànic, amb dos capçals motrius totalment independents. Tanmateix, els darrers mesos el sistema ha evidenciat alguns problemes de funcionament, per la qual cosa s'ha considerat urgent canviar-lo per un sistema hidràulic.
29 de maig del 2009 a les 16:27. Urbanisme i comunicacions
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Urbanisme i comunicacions
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- Obres d'arranjament del paviment de la plaça dels Oms de la Seu
- Recollida de signatures a la Cerdanya en contra de la privatització del túnel del Cadí
Veure més entrades de la categoria Urbanisme i comunicacions



Cap de setmana - 2ª Pasqua
