Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Acord entre FGC i Naturgy per investigar l'ús d'hidrogen com a combustible net per a trens de la línia Lleida-La Pobla

Acord entre FGC i Naturgy per investigar l'ús d'hidrogen com a combustible net per a trens de la línia Lleida-La Pobla

La iniciativa s’emmarca en l’estratègia d'ambdues companyies de fomentar la mobilitat sostenible i apostar per les energies renovables per lluitar contra el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica
Trens actuals de la línia Lleida-La Pobla (Foto: FGC)
25/02/2021 19:17

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Naturgy han signat un acord de col·laboració pel qual l’empresa energètica utilitzarà les instal·lacions ferroviàries d’FGC a Lleida per desenvolupar un projecte per investigar, en un futur, l’ús de l’hidrogen com a combustible net per als trens no electrificats. Aquesta iniciativa s’emmarca en l’estratègia de les dues companyies de fomentar la mobilitat sostenible i apostar per les energies renovables per lluitar contra el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica.

El projecte consisteix en la producció i emmagatzematge d’hidrogen d’origen renovable a Lleida i la seva utilització, entre d’altres possibles usos, per al subministrament de combustible a uns futurs trens de la línia Lleida-La Pobla amb aquesta tecnologia.

Naturgy lidera la iniciativa oferint la seva experiència en el desenvolupament de projectes energètics i  innovadors, mentre que FGC aporta el seu coneixement en el transport ferroviari de viatgers i mercaderies, així com l’assessorament tècnic generat per la pròpia activitat de la companyia.

L’acord s’emmarca en el projecte presentat per Naturgy als ministeris de Transició Ecològica, d’Industria, Comerç i Turisme, i de Ciència i Innovació del Govern d’Espanya, que preveu la construcció de 38 hidrogeneres a nivell estatal (de les quals quatre estarien situades a Catalunya) per donar subministrament d’hidrogen als entorns urbans i interurbans i potenciar així la mobilitat sostenible. En una segona fase, la infraestructura total a desenvolupar podria arribar a les 120 hidrogeneres a Espanya.