Agustí López reclama una millora urgent de la carretera entre Burg i Farrera
El diputat de CiU i alcalde de Sort, Agustí López, ha presentat al Parlament una Proposta de Resolució per tal d’instar el Govern a “encarregar el projecte pertinent per a solucionar els problemes d’esllavissades de roques al tram de carretera entre Burg i Farrera de Pallars". La demanda exigeix que en un termini de sis mesos es faci el projecte i que es liciti, s'adjudiqui i s'executi en un any.
Agustí López recorda que “el passat 10 de novembre, un despreniment de pedres de grans dimensions, del marge rocós que acompanya bona part del traçat d’aquesta via, va ocupar la calçada durant hores i va deixar incomunicat el poble de Farrera”. El diputat nacionalista ha celebrat que “no es va produir cap emergència, perquè d’haver estat així, Farrera hauria hagut de rebre ajut dels serveis públics de l’Alt Urgell o fins i tot d’Andorra, amb llarguíssims desplaçaments per pistes d’alta muntanya sense asfaltar”.
El municipi de Farrera el constitueixen els nuclis de població de Farrera, Burg, Mallolís, Alendo, Glorieta i Montesclado. Tots aquests pobles estan a la Coma de Burg, i la carretera que hi dóna accés té el seu origen a la carretera L-510, que travessa tota la Vallferrera. Per sobre dels nuclis habitats, i ja sense asfaltar, la carretera arriba a les Bordes de Burg i a l’Ermita de Santa Magdalena, cruïlla dels camins que van a Sant Joan de l’Erm i cap a Ós de Civis i Andorra.
Agustí López recorda que “el tram entre Burg i Farrera és cada cop més transitat pels vehicles de les famílies de la vall i pels visitants que accedeixen a uns pobles fidels a la tipologia pirinenca", que han estat pintats per artistes residents al Centre d’Art i Natura o descrits per novel•listes i poetes com l’irlandès Colm Tóibín. La carretera, hi afegeix, és força estreta i "fa la conducció manifestament arriscada per la possibilitat de topar-se amb un altre vehicle en sentit contrari”.
CiU indica que els veïns ja fa temps que demanen al Consell Comarcal del Pallars Sobirà i al Departament de Política Territorial una actuació d’eixamplament. La carretera és de titularitat municipal, però el Consell la va assumir el 1992 per la manca de recursos del consistori.