Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Alpify impulsa una aplicació gratuïta de teleassistència per a gent gran

Alpify impulsa una aplicació gratuïta de teleassistència per a gent gran

La 'start-up' pirinenca adapta per a aquest col·lectiu el localitzador de seguretat Safe365, pensat inicialment per a esports de muntanya
Alpify
10/01/2018 16:40

La start-up tecnològica Alpify, impulsada des d'Andorra, ha transformat el localitzador de seguretat Safe365 en la primera aplicació de  teleassistència gratuïta per a persones grans. Safe365, que va néixer el 2012 amb la finalitat de millorar la seguretat dels esportistes, especialment en els esports de muntanya, s'especialitzarà a partir d'aquest 2018 en les persones més vulnerables del nostre entorn com la gent gran.

El director executiu d'Alpify, Guillem Viladomat, ha explicat que volen centrar-se "en els usuaris que més necessiten o més profit li poden treure a l'aplicació ja que aquest és el segment que més creix i creixerà la dècada vinent". Viladomat s'ha posat com a objectiu  "revolucionar" el sector de la teleassistència "per millorar la qualitat de vida dels seus usuaris".

L'aplicació emula el tradicional marcador telefònic amb botó de pànic per a gent gran, tot incorporant noves funcionalitats. En prémer el botó vermell de l'aplicació es contacta immediatament amb els serveis mèdics de la Central de Seguretat i aquests tramiten l'emergència amb els serveis adequats (ambulància, metges, policia, bombers ...) en funció de cada cas. Safe365 també envia informació rellevant al servei d'emergències com la ubicació exacta de la persona en situació de vulnerabilitat i les seves dades de contacte, en cas que aquesta no pugui comunicar-se. L'aplicació també permet que els familiars puguin conèixer en tot moment i en temps real on es troba la persona si així ho desitgen.

Safe365 tanca 2017 al voltant dels dos milions de descàrregues

Safe365 ha tancat el 2017 a prop dels 2 milions de descàrregues, fet que suposa un increment del 21% respecte l'any anterior. El servei s'ha consolidat com un canal de confiança per als usuaris de l'aplicació, ja que s'han sol·licitat més de 50 emergències al dia i, amb això, s'han arribat a realitzar 3.434 intervencions crítiques. Creada el 2012 per Guillem Viladomat, Alpify va tancar a mitjan 2017 una ronda d'un milió d'euros liderada pel RACC, Caixa Capital Risc i altres socis privats, com ara Family Offices o la incubadora de projectes Inspirit.