Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Andorra Airlines connectarà la Seu amb Mallorca, Madrid, París, Porto i Londres

Andorra Airlines connectarà la Seu amb Mallorca, Madrid, París, Porto i Londres

La companyia oferirà vols cada setmana, a partir de l'abril, i aspira a transportar uns 24.000 passatgers els primers dotze mesos. L'objectiu és facilitar l'arribada de visitants i estalviar desplaçaments a d'altres aeroports
Presentació d'Andorra Airlines
02/02/2016 14:50

El president i CEO d'Andorra Airlines, Jordi Soriano, preveu fer unes 500 operacions d'enlairament i aterratge i transportar uns 24.000 passatgers durant el primer any. Soriano ha explicat que la línia neix amb dos objectius principals. D'una banda, atraure més visitants a Andorra i l'Alt Urgell, gràcies al fet de poder disposar d'un aeroport molt proper als destins finals dels turistes, com poden ser les estacions d'esquí o bé els parcs naturals. De l'altra, incentivar els habitants del territori a visitar les ciutats amb les quals es connecta, sense necessitat de recórrer a aeroports com ara els de Lleida o Barcelona, i estalviar-se així un desplaçament per carretera d'almenys dues hores. Per això, una de les línies en les que més volen incidir és la de promocionar els atractius turístics tant del Pirineu com de les ciutats amb les quals enllaçaran.

En aquest sentit, Soriano ha animat l'Alt Urgell a aprofitar aquesta nova oferta, tant pel que fa a l'arribada directa de més turistes al territori com a la major facilitat per viatjar, ja sigui per negocis o per lleure, a destins com ara Mallorca, Portugal, Madrid o bé el nord de França i Anglaterra. Alhora, ha agraït la presència a l'acte de diversos representants de la comarca, com ara l'alcalde de la Seu, Albert Batalla; el president del Consell de l'Alt Urgell, Jesús Fierro, o bé el president de l'Associació d'Hostaleria, Miquel Àngel Sánchez.

Els bitllets, que es comercialitzaran a través de la plataforma Amadeus, oscil·laran entre els 102 euros del trajecte d'anada a Madrid i els 214 del viatge a Londres. La companyia, que neix amb una inversió inicial de 45 milions d'euros, operarà amb dos models d'última generació, un ATR42 i un ATR70, amb capacitat per a un màxim de 40 i 70 passatgers respectivament. En una primera fase aquests avions seran de lloguer, però en un període de tres anys preveuen adquirir fins a cinc aeronaus, les dues primeres durant aquest any. També volen treballar amb personal propi.

Busos llançadora

Tot i que finalment no hi ha hagut la presència dels principals representants institucionals, Jordi Soriano ha agraït el suport dels Governs català i andorrà. En aquest sentit, el gerent de la companyia, Josep Bigas, ha expressat el desig que es faciliti els permisos per al funcionament de busos llançadora que enllacin els avions amb la Seu i Andorra, com també que s'incorporin futures millores a l'aeroport, com ara l'instrumental GPS d'aterratge i enlairament, pendent de l'autorització del Govern espanyol. Tot i això, des d'Andorra Airlines han remarcat que no han rebut cap subvenció, ni tampoc no l'han demanat, i que els seus avions ja disposaran del seu propi sistema GPS per a l'aproximació a pista en cas de mal temps.

Sobre la presumpta implicació de Jordi Soriano en el 'Cas Mercuri', el mateix president d'Andorra Airlines ha volgut respondre als mitjans i ha assegurat que la majoria de les causes en què se l'havia citat ja han estat arxivades. Soriano es mostra convençut que es demostrarà la seva innocència i afirma que, en tot cas, si això hagués d'afectar la imatge de la companyia, estaria disposat a renunciar al càrrec.