Andorra incrementa un 8,9% l'afluència de visitants a la temporada d'hivern
Andorra ha tancat la temporada d'hivern amb un creixement d´un 8,9% de turistes respecte l´hivern anterior. Un percentatge que supera àmpliament l´objectiu marcat en un augment del 2%. En total, han estat 1.417.487 turistes els que han acudit al país des de l´1 de desembre del 2016 al 18 d´abril del 2017. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, acompanyat de la directora de Màrqueting i Comunicació, Noemí Pedra, presentat el balanç final de l'època d'esquí.
La gran majoria de visitants han estat de l'Estat espanyol, amb poc més d'1 milió (un 5,9% més que l'any passat) i amb especial incidència dels mercats més propers com ara el català i el valencià, mentre que en canvi els visitants francesos han baixat un 2%.
Els mesos de més afluència turística han estat desembre –amb una pujada del 22,3%- i abril que ha crescut un 46,2% -analitzant fins el 18 d´abril- gràcies sobretot a les vacances de Setmana Santa. La campanya de comunicació d´hivern s´ha articulat a través de diferents canals, tant als països veïns com als més llunyans (Regne Unit, Irlanda, Bèlgica i Països Baixos).
A Espanya, a banda de la publicitat en televisions, ràdios i diaris generalistes, també s'ha fet una acció especial de promoció amb Disney, als mitjans vinculats a la productora i a les seves botigues oficials.
Pel que fa a França s'ha potenciat la segona edició de l´Andorra Winter Guest que ha aconseguit dur al país 13 famosos francesos que sumen més de 12,7 milions de seguidors en les seves xarxes socials.A part d´aquesta acció també s´ha apostat pel grup plurimedia Next Régie amb l´espot convencional de campanya, publicació de diferents reportatges sobre l´oferta d´hivern en diferents mitjans nacionals francesos, accions qualitatives en sales de cinema franceses, accions online a través de mitjans d´oci i concursos per donar a conèixer la destinació en diferents canals de televisió nacional.
D´altra banda, als mercats llunyans la promoció s´ha realitzat a través d´accions online ja sigui a través de les xarxes socials, mitjans d´actualitat, oci, estil de vida i diferents formats. Pel que fa a la tour operació, s´ha registrat un augment d´un 3,64% respecte el nombre de persones que van acudir al país durant la temporada d´hivern de l´any passat. En destaca el creixement del mercat rus.