Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Aprovat provisionalment el Pla Especial de l'aeroport

Aprovat provisionalment el Pla Especial de l'aeroport

El projecte preveu ampliar la pista almenys en 200 metres i que el recinte ocupi quasi 200 hectàrees Política Territorial vol fer l'aprovació definitiva en pocs dies, tot i la intenció de l'AEDAU de presentar-hi al.legacions
Aeroport de la Seu - Imatge aèria
26/09/2008 17:58

La Comissió d’Urbanisme de Lleida ha aprovat provisionalment aquest divendres el Pla especial per a la delimitació de sòl de l’àmbit del futur aeroport de la Seu d’Urgell. Segons ha comunicat el Departament de Política Territorial, el conseller Joaquim Nadal l'aprovarà de manera definitiva els propers dies.

El document delimita l’espai i legitima la reserva de sòl per garantir la ubicació del futur aeroport. En aquest sentit, proposa desenvolupar-lo en una àrea de 198 hectàrees i amb una pista que pot arribar a tenir 1.550 metres de longitud.

El Pla d’aeroports de Catalunya preveu potenciar l’aeròdrom actual de la Seu, de titularitat pública, i construir un sistema general aeroportuari amb tots els serveis necessaris tant per aeronaus com pels passatgers. El Pla especial que s’ha aprovat avui, segons Política Territorial, "suposa un primer pas en aquesta direcció, atès que delimita el seu àmbit i legitima la reserva de sòl necessària, tenint en compte les possibilitats màximes de creixement de l’aeroport". El Govern justifica la possible expropiació de terrenys propers per als accessos viaris i assegura que garanteix la "minimització de les afectacions".

Per tal de desenvolupar l'aeroport ara caldrà redactar un Pla director que definirà i concretarà les possibilitats i les necessitats tant pel què fa a operacions com a les instal·lacions aeronàutiques. La Generalitat va adquirir l’any passat el 85% dels sòls per 8 MEUR, després d’arribar a un acord amb la família Betriu. Aquesta finca és de 168 hectàrees, però el Govern vol arribar a les 198 per la qual cosa pretén adquirir terrenys propers, afirmen, "mitjançant la negociació amb els propietaris".

El Pla determina a cada capçalera àmbits de servitud aeronàutica, zones que tenen com a objectiu afavorir la seguretat i la regularitat de les operacions en els aeroports i de les possibles afeccions al seu entorn. La zona de servitud a nord es preveu de 51,3 hectàrees i la sud de 117,1 hectàrees.

El Pla preveu ampliar uns 200 metres la pista actual. Per aquesta pista es determinen dues possibles orientacions. Igualment el Pla preveu l’àrea destinada al moviment d’aeronaus (pista de vol, carrers de rodada i accés, plataforma d’estacionament) i la d’activitats aeroportuàries (terminal, instal·lacions, aparcament de vehicles). Es proposa situar aquest sistema al sud tenint en compte les previsions d’orientació de la pista i les necessitats de les operacions i moviments aeronàutics.

El Pla especial recull les previsions del Pla d’aeroports de Catalunya, que dibuixa l’aeroport de la Seu d’Urgell com una infraestructura d’aviació regional, que ha de facilitar l’accés al transport aeri des d’aquesta infraestructura a qualsevol altre aeroport d’abast regional europeu.

El projecte també contempla una franja de vol de 150 metres d’amplada, un carrer de rodada paral·lel a la pista, plataforma d’estacionament d’aeronaus amb àrees per a l’aviació regional, general i esportiva, una terminal amb torre de control i hangars, una altra terminal de 1.000 m2 per a  comunicacions i un aparcament de 100 places. També hi ha d'haver una zona d’activitats complementàries de 40.000 m2, instal·lacions per al servei de salvament i extinció d’incendis, subministrament de combustible, heliport de 700 m2, planta depuradora i ajudes a la navegació i aproximació.