Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Aprovats els plans de Mobilitat Urbana i del Centre Històric

Aprovats els plans de Mobilitat Urbana i del Centre Històric

Progrés rebutja l'ampliació de vials de sentit únic i la concentració d'aparcaments en punts com la plaça Joan Sansa El projecte del casc antic aposta per aconseguir millors condicions d'habitabilitat per als blocs
Carril bici a la Seu
03/04/2012 11:37

El ple de l'Ajuntament de la Seu ha aprovat el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, amb 11 vots a favor (de CiU, ERC, PP i ICV) i 4 en contra, dels regidors presents del PSC-Progrés. El grup socialista va rebutjar la proposta.

El regidor Lluís Sánchez no veu clares les direccions úniques a l’avinguda Salòria i el passeig del parc i creu que provocaran problemes de trànsit. Sánchez tem que l’expansió de carrils bici, tot i ser positiva, pot complicar la circulació en alguns punts de la ciutat i no està garantit que tingui prou demanda. Alhora, Progrés contraposa aquest fet a la concentració de cotxes que es farà en punts com la plaça Joan Sansa amb la creació de nous aparcaments.

En l'apartat d'urbanisme, el plenari d'aquest mes també ha aprovat definitivament el Pla de Millora del Centre Històric, el procés del qual es va iniciar el 2007. Aquest document ha de permetre preservar i potenciar el casc antic per facilitar-hi l’activitat econòmica i que la gent hi torni a viure. Progrés va demanar que no es repeteixin casos com el de Cal Rovelló, que, no obstant, CiU considera que finalment s’ha resolt de manera positiva per a les dues parts.

L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, subratlla que “aquesta és una eina imprescindible que la Seu necessitava per tal de mantenir i potenciar l'indret més característic de la ciutat”. Segons Batalla, “el Pla permet definir molt millor les actuacions tant públiques com privades que es realitzin al nucli antic en els propers temps”.

Pel que fa a les àrees de transformació, el pla indica zones com el Pati Palau, el carrer Escorxador, el carrer sant Domènec o l'eix viari format per l'avinguda Pau Claris, el carrer Sant Ot i el passeig Joan Brudieu.

Obertura d'un nou vial a l'extrem oest del Parc del Segre

Un altre punt de l'ordre del dia feia referència precisament a una actuació al límit entre el Centre Històric i el Parc Olímpic del Segre. S'ha aprovat una modificació del PGOU per a un nou vial de 3,5 metres que connecti la Baixada del Molí amb el camí d'Alàs, a tocar del riu Segre. Aquesta obra està vinculada a una nova promoció urbanística a la zona, per a la qual s’ha modificat l’alçada per adaptar-se als criteris d’inundabilitat. L'oposició demana que l'acord amb la propietat no comporti haver de cedir espai del perímetre oest del Parc del Segre.

En el mateix apartat, s'ha acordat la creació de la Comunitat de Regants de la Sèquia del Molí, que, entre d'altres finalitats, ha de facilitar el rec de zones verdes i també l’aprofitament hidràulic del Parc del Segre.