Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Augmenta la resolució amb mediació de les denúncies de consum a l'Alt Pirineu i Aran

Augmenta la resolució amb mediació de les denúncies de consum a l'Alt Pirineu i Aran

De les 265 reclamacions de l'any passat a la regió, 98 es van presentar a l'Alt Urgell. Les grans empreses energètiques i de telefonia segueixen sent les que reben més queixes
Presentació de la Memòria 2017 a l'Alt Pirineu de l'Agència Catalana de Consum (Foto: ACN)
22/05/2018 19:50

La Memòria d'Actuacions 2017 de l'Agència del Consum a l'Alt Pirineu destaca l'augment de casos resolts en un 48% per la via de la mediació i del 16,67% per la via de l'arbitratge. En total es van resoldre 148 casos de les 256 reclamacions posades; la majoria relacionades amb els serveis de telecomunicacions i Internet (32%), els serveis d'electricitat, gas i aigua (23%) i serveis generals de consum (18%).

L'Alt Urgell lidera la llista de comarques amb més reclamacions (98), seguida del Pallars Jussà (43) i del Pallars Sobirà (39). Al Pallars Sobirà és van resoldre el 100% dels casos. En el mateix període a Catalunya també es van registrar menys reclamacions, un 11,14%.

Endesa encapçala la llista d'empreses amb més reclamacions, seguida de telefònica, Gas Natural, Vodafone i Orange. Tot i que aquestes són les empreses amb més reclamacions, la majoria les solucionen per la via de la mediació o l'arbitratge.

Pel que fa al nombre de denúncies, baixa i l'any passat se'n van rebre 12, un 7,69% menys que el 2016. Pel que fa a la demarcació de Lleida es van resoldre un total de 31 expedients, 8 dels quals resolts amb sanció. L'import total de les multes ha estat de 34.400 euros. Les infraccions que han motivat majors quanties en multes han estat les clàusules i pràctiques abusives (46,89%); la negativa o resistència a subministrar dades (32,20%); i les pràctiques comercials deslleials (12,59%).

A la demarcació de Lleida, L'Agència Catalana del Consum va realitzar 564 inspeccions. Del total, el 37% va estar motivada per la recerca de productes insegurs, el 28% per una campanya; el 15% per una denúncia; el 8% per una alerta; el 7% per iniciativa pròpia i el 5% per una comunicació.

L'any passat, dels 2.912 productes alertats a Catalunya, el 27,83% van ser per joguines, seguit del 19,48% per vehicles i motocicletes; el 16,50% material elèctric i lluminàries, el 10,74% roba i calçat; i el 7,16% d'altres. Aquestes dades les ha presentat la directora de l'Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera, acompanyada del director dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Ramon Alturo, a l'Ajuntament de Tremp.