Augmentar el nombre d'aficionats, prioritat de les estacions d'esquí per a la nova temporada
Fomentar la pràctica dels esports de neu en tots els àmbits i segments socials. Aquesta és la prioritat que han expressat les estacions d'esquí i la Diputació de Lleida en la presentació de temporada de la demarcació, que han dut a terme aquest dimarts.
Les estacions volen desenvolupar més promocions per fomentar la pràctica de l'esquí entre els escolars, per dinamitzar l’economia i tenir garanties davant d’una hipotètica nova candidatura olímpica. Sobre aquest punt, el president de la Diputació, Joan Reñé, ha reivindicat que el projecte olímpic serveixi per millorar les infraestructures de comunicació al Pirineu.
Reñé ha destacat que les 11 estacions que hi ha a la demarcació han invertit gairebé 4 milions d’euros aquesta temporada, per a la millora de les instal·lacions i serveis i, en especial, per atraure debutants. Els darrers 10 anys la inversió global ha estat de 124 milions d’euros. Reñé subratlla que el sector "actua com un veritable motor econòmic del Pirineu i manté any rere any el lideratge en l'àmbit de tot l’Estat". Dos de cada tres esquiadors que trien Catalunya per esquiar i un de cada quatre del conjunt de l’Estat espanyol trien aquest territori.
Inici esperançador
Els responsables de les estacions s'han mostrat molt esperançats per l'avançament de la temporada gràcies a les nevades caigudes la setmana passada. L'objectiu que es marquen és arribar a vendre al voltant d'1.250.000 forfets, una xifra que es va assolir les temporades 2009 i 2010 i que representaria gairebé un 10 % més de forfets venuts que els de la campanya 2012/13, que en van ser 1.150.000.
Novetats de la temporada
Entre les novetats per a aquesta temporada destaca la congelació del preu dels forfets a totes les estacions, un fet inèdit fins ara. De fet, Port Ainé i Espot Esquí, del Grup FGC, fins i tot han rebaixat preus.
El sector també avança en les noves tecnologies, amb l'aparició d'aplicacions que informen sobre l’estat de les pistes, la previsió meteorològica, la contractació de serveis i fins i tot la compra de material.
Una altra novetat és la senyalització de noves rutes per a raquetes, principalment a les estacions d’esquí nòrdic, que han passat de 51 km la temporada anterior a 87 km enguany (més del 60 %). L’increment de la senyalització dels circuits de raquetes s’ha fet davant l’augment de la demanda que s’està produint en aquesta activitat a la neu.
D’altra banda, Tuixent-la Vansa i Tavascan ofereixen aquest any la possibilitat de portar esquiadors a les cotes altes amb bus o fer excursions amb les màquines llevaneus per arribar fins a vistes i paisatges fantàstics.
Campanya 'On la neu és més que neu'
El director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, ha presentat la campanya “On la neu és més que neu”, que vol donar a conèixer l’après-ski i l’àmplia i variada oferta turística més enllà de les estacions.
La campanya inclou un concurs fotogràfic a través de les xarxes socials, en el qual podran participar totes aquelles persones que vulguin transmetre la seva experiència, emocions i les diverses activitats que es poden fer a l’entorn de la neu. Els participants podran fer una o més fotografies i penjar-les a Twitter (@aralleida, @aralleida_es) o a Instagram, durant el període comprès entre l’1 de desembre de 2013 i el 28 de febrer de 2014 amb el hashtag #aralleidaneu.
L'acte ha comptat amb el director de l'ACEM, Joaquim Alsina, i bona part dels directors d'estacions: Ramon Sellés (Lles de Cerdanya), Aureli Bisbe (Baqueira-Beret), David Rey (Boí Taüll), Xavier Bigordà (Espot-Port Ainé), Albert Estella (Port del Comte), Salvador Tomàs (Tavascan) i Kristina Morón (Virós-Vallferrera).