Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Ausàs diu que el Pla d'Infraestructures espanyol discrimina l'Alt Pirineu

Ausàs diu que el Pla d'Infraestructures espanyol discrimina l'Alt Pirineu

Esquerra impulsarà la modificació del PEIT perquè no inclou equipaments viaris i ferroviaris bàsics pel desenvolupament del territori pirinenc  
Logo Eleccions Generals 2008
22/01/2008 14:08

L'alcalde de la Seu d'Urgell i candidat d’Esquerra al Congrés de Diputats per Lleida, Jordi Ausàs ha afirmat avui que el Pla d’Infraestructures i Transports de l’Estat (PEIT) discrimina de manera molt evident l’Alt Pirineu català i ha assegurat que “no inclou infraestructures viàries i ferroviàries que són bàsiques per al desenvolupament de l'Alt Pirineu i que permetrien la seva integració dins les xarxes de comunicació físiques per tal de minimitzar els eventuals desavantatges que comporta la seva posició territorial".

Jordi Ausàs ha explicat que el programa amb el qual Esquerra concorrerà a les eleccions a les Corts Generals del proper 9 de març, inclourà una aposta decidida per les infraestructures pirinenques i en conseqüència contemplarà la modificació del Pla d’Infraestructures i Transports de l’Estat (PEIT). Per Ausàs " l'Alt Pirineu pateix un endarreriment històric i cal fer un esforç extraordinari en matèria d'infraestructures per tal de posar-lo en situació equiparable a la resta del territori català".

El Pla Estratègic d'Infraestructures i Transport (2005-2020) preveu unes inversions de 248.892 milions d'euros repartits en les xarxes viària i ferroviària de tot l'Estat i també en ports i aeroports. El candidat d’Esquerra al Congrés per Lleida ha lamentat que una planificació estratègica a llarg termini i d'altíssimes inversions com aquesta no expliciti la reobertura de l'Aeroport de la Seu d'Urgell, no resolgui la comunicació transversal viària de l'Alt Pirineu i segueixi sense abordar l'Eix Pirinenc en el seu conjunt (N-260) i la previsió de construcció dels Túnels del Cantó que han de comunicar de manera natural Sort i la Seu d'Urgell.

Eix Pirinenc

Jordi Ausàs ha manifestat que “la política en infraestructures realitzada per l’Estat manté una concepció totalment centralista i radial i això explica que les inversions de l’Estat a l’Eix Pirinenc (N-260) romanguin any rere any en l’oblit més clamorós”. El candidat d’Esquerra ha explicat que exigirà al Ministerio de Fomento la construcció del gran túnel de més de cinc quilòmetres en el tram de Xerallo i el Pont de Suert, que permetria superar els ports de Perves i Viu de Llevata, situats a una altitud superior als 1300 metres.

D'altra banda, Jordi Ausàs s'ha mostrat decebut, malgrat que el PEIT dedica grans inversions a la xarxa ferroviària de l'Estat, per l'aposta nul·la pel ferrocarril a l'Alt Pirineu, deixant totalment de banda la línia Barcelona - Vic - Puigcerdà que constitueix una connexió transeuropea i obviant completament la construcció d'un ramal de tren lleuger que uniria Puigcerdà - la Seu d'Urgell - Andorra. Jordi Ausàs considera que "la construcció d'aquest ramal ferroviari és una qüestió estratègica pel futur i el desenvolupament de tota aquesta àrea pirinenca que agrupa 90.000 persones amb residència permanent i un nombre de visitants estacionals molt important" .