Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Baixa un 8% l'ocupació hotelera a l'Alt Urgell

Baixa un 8% l'ocupació hotelera a l'Alt Urgell

L’Associació d’Hostaleria constata, però, que els visitants allarguen les estades Els bars i restaurants són els que més han notat la crisi econòmica
Parador de Turisme de la Seu d'Urgell
25/08/2008 14:19

L’Associació d’Hostaleria de l’Alt Urgell preveu que l’ocupació hotelera baixi aquest mes d'agost més d’un 8% en relació amb l’any passat. Aquest percentatge superaria el 4% de descens d’ocupació que s’ha registrat al Pirineu durant el mes de juliol, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística. El percentatge de places turístiques ocupades ha estat aquest mes d’agost d’entre el 70 i el 75 per cent. Només es va arribar al 90% d’ocupació durant la setmana de l’11 al 17 d’agost.

La baixa ocupació contrasta amb el fet que els visitants, que arriben en moltes ocasions sense reserva prèvia, allarguen les estades. Segons ha explicat el president de l’Associació d’Hostaleria alturgellenca, Miquel Àngel Sànchez, “això podria compensar el balanç econòmic”.

Els bars i restaurants són els que més han notat la crisi, ja que la gent consumeix menys. “És evident que els visitants disposen d’un pressupost més ajustat; s’ha notat molt l’augment del preu de la cistella de la compra, els combustibles o la hipoteca”, ha assenyalat Sànchez.

Des de l’Associació d’Hostaleria de l’Alt Urgell es preveu mantenir l’ocupació hotelera al voltant del 30% des d’ara i fins a final d’any. “La tardor serà complicada però esperem que ens ajudi a fer un bon balanç l'ocupació durant els ponts festius”, subratlla.

Miquel Àngel Sànchez advoca per fer front a la crisi turística “organitzant esdeveniments socials, culturals i esportius que donin vida a la ciutat i comarca”. Alhora, opina que cal ser “originals i creatius” i aconseguir captar l’atenció dels turistes. Per l’hoteler alturgellenc, “una de les assignatures pendents és també la de les noves tecnologies, que han de facilitar la presència de l’oferta turística local a la xarxa”.