Bon inici del Tren dels Llacs, que espera novament una alta ocupació
El Tren dels Llacs ha estrenat aquest dissabte passat la novena temporada amb totes les places ocupades, segons Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Més de 300 passatgers van pujar al comboi que fa el trajecte entre Lleida i la Pobla de Segur amb locomotores i vagons històrics.
El Tren dels Llacs preveu oferir enguany trenta viatges fins al 28 d'octubre. Per primera vegada el servei no s'interromprà a l'estiu ja que durant quatre setmanes, de mitjan juliol a mitjan agost, el recorregut es farà amb els nous trens panoràmics que cobreixen habitualment la línia des de l'any passat. En temporades anteriors el calendari se suspenia en aquesta època per esquivar les altes temperatures, ja que el tren històric no disposa d'aire condicionat. L'any passat l'ocupació va arribar al 99,08% (7.213 de les 7.280 places ofertes), la segona xifra més elevada des de l'inici d'aquest servei l'any 2009.
El primer viatge de la nova temporada ha exhaurit les places, 310, un fet que no és habitual en l'entrena de la temporada, segons ha explicat el responsable del servei turístic de Ferrocarrils de la Generalitat, Josep Maria Sabando, que detalla a l'ACN que fins i tot hi ha gent que no hi ha pogut pujar perquè no havia reservat. Com que ja es preveia una forta demanda, FGC va programar excepcionalment una nova expedició per diumenge. La resta de viatges sempre es fan en dissabte.
De fet, el principal atractiu del Tren dels Llacs són els espectaculars paisatges per on passa la línia, sobretot a la Noguera i el Pallars Jussà, on voreja els embassaments de Sant Llorenç, Camarasa, Cellers i Sant Antoni i travessa els congostos de Mont-rebei i Terradets. El preu és de 30 euros i a la tornada s'ofereix als passatgers un tast de coca de recapte de Balaguer. També es poden adquirir paquets turístics (visites guiades i tastos de productes locals) vinculats als principals atractius del territori i hi ha parades facultatives a Cellers i a Tremp, on es poden desenvolupar activitats lúdiques.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, la Direcció General de Turisme de la Generalitat, la Diputació de Lleida i l'ATM de l'Àrea de Lleida impulsen aquest servei del tren turístic, que recorre la línia històrica d’FGC de Lleida-la Pobla de Segur amb material mòbil de més de 50 anys remolcat per dues locomotores dièsel acoblades dels models 10817 i 10820, que es van construir l'any 1968 i que estaven concebudes per prestar serveis mixtos de línia i maniobres. Són conegudes també com a “ye-yes”. El material remolcat està format per cotxes d'època de la sèrie 6000.