Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Càritas de la Seu detecta un augment del 50% de les peticions d'ajut

Càritas de la Seu detecta un augment del 50% de les peticions d'ajut

Durant el primer semestre d’aquest any ha atès el mateix número de persones que en tot l’any passat L’entitat i l’Ajuntament de la Seu constaten un canvi en el perfil de l’usuari a causa de la crisi econòmica
Càritas - Logo
21/08/2009 14:50

Càritas Parroquial de la Seu d’Urgell ha atès durant el primer semestre de l’any el mateix número de persones que en tot l’any passat. El president de l’entitat urgellenca, Lluís Anton Nodar, explica que fins al mes de juny s’havien registrat un total de 394 peticions d’ajut, les mateixes que en tot el 2008. “No hi ha cap dubte que la causa de l’increment de casos és la crisi econòmica”, subratlla Nodar.

En l’anàlisi de les dades, el responsable de l’entitat també ressalta que el perfil de la persona que fa aquestes sol.licituds “sorprèn”, ja que els autòctons superen els estrangers. L’organització ha ajudat 182 immigrants i 212 persones del país. De les xifres també en destaca que han demanat ajut més dones que homes. En concret, un total de 232 dones, enfront de 162 homes.

“Hi ha molta gent que no havia acudit mai a nosaltres i que ara ho fa obligada per la conjuntura econòmica, les baixes prestacions o la manca de subsidis”, remarca. Nodar també comenta que “les persones que confien en ells es troben en molts casos en una situació física i psíquica molt complicada”.

Càritas Parroquial duu a terme un programa d’atenció als necessitats a través de voluntaris. Tot i així, Lluís Anton Nodar puntualitza que la funció de l’entitat no és fer caritat, “sinó treballar perquè la gent que es troba en un moment difícil se’n surti”.

Actualment Càritas, vinculada a l'Església, treballa amb el rober i la botiga ‘Grapats’, té un espai de Comerç Just i participa en campanyes d’emergència de Càritas Espanyola quan es produeixen catàstrofes. Alhora, el seu objectiu principal és oferir atencions directes, d’acollida i assistència, amb l’aportació d’aliments bàsics, ajuts de farmàcia o econòmics i suport als transeünts i als immigrants. D’altra banda, col.labora en projectes d’inserció laboral i escolars i en activitats d’acompanyament a gent gran.

Més usuaris també als Serveis Socials

Pel que fa a la crisi, també l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha notat un increment dels usuaris dels Serveis Socials. La regidora urgellenca, Anna Vives, comenta que l’augment de peticions d’ajut s’ha notat des de mitjans de l’any passat. “Hi ha molts més usuaris i amb un nova tipologia, ja que es nota que no saben com funciona el servei i que fins ara mai havien hagut de demanar la col.laboració de l’Ajuntament”, indica.

El consistori ofereix un paquet d’ajuts ‘anticrisi’, amb subvencions per a famílies, gent gran i d’altres. En aquest sentit, la cistella bàsica, la d’alimentació, higiene personal i de la llar, és la que ha tingut més acceptació. “Hi ha molts casos en què la família opta per pagar la llum, l’aigua o el lloguer i intenta no perdre o arriscar-se a que el desnonin o li tallin aquests serveis”, comenta. I hi afegeix: “És gent que té uns recursos determinats i que està acostumada a pagar les seves factures, però ara es troba que en aquests moments no tenen per a tot”.

El paquet de mesures 'anticrisi' de l'Ajuntament de la Seu es va aprovar a principis d'any.