Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Catalunya en Comú presenta al·legacions al condicionament de l'N-230 a l'Alta Ribagorça

Catalunya en Comú presenta al·legacions al condicionament de l'N-230 a l'Alta Ribagorça

Jaume Moya vol que Foment modifiqui aspectes del projecte que poden generar molèsties o bé perjudicar el paisatge i la ramaderia. El tram d'obres previst va de Sopeira a la boca sud del túnel de Vielha
L'N-230 al pas per l'Alta Ribagorça (Foto: ACN/arxiu)
09/03/2018 19:53

El grup d'En Comú Podem al Congrés espanyol ha presentat un seguit d’al·legacions a l’estudi de condicionament de l'N-230 entre Sopeira i la boca sud del túnel de Vielha, fruit "d’un ampli procés de debat participatiu dut a terme a l’Alta Ribagorça, seguint la línia de fer política des de baix i amb participació ciutadana".

En les esmenes, els comuns consideren que l’estudi sotmès a informació pública "té un seguit de mancances que cal corregir" i, alhora, proposa modificar "unes infraestructures que podrien aïllar les dues poblacions principals, amb el conseqüent impacte socioeconòmic. Pel que fa als estudis ambientals, denuncien que afecten "un seguit de  prats de dalla que tenen la consideració d’hàbitats prioritaris per la normativa ambiental de la UE", i que "algunes d’aquestes zones arbustives queden totalment envaïdes per infraestructures, amb un greu perjudici de les explotacions ramaderes familiars". A més, afirmen que "els nombrosos viaductes podrien afectar negativament aquesta petita vall pirinenca, que té en el turisme de natura un dels seus principals actius econòmics, juntament amb la ramaderia extensiva", i proposen diverses mesures correctores per atenuar els esmentats impactes.

Les al·legacions presentades també demanen diverses compensacions i mesures de protecció per les molèsties causades per les obres, entre les quals destaca "l’allunyament de diverses torres de la línia elèctrica de molt alta tensió que travessen el Pont de Suert, dels edificis que integren l’institut i la guarderia". També s’ha inclòs altres compensacions que aprofitarien l’import resultant de l’1’5% del total del pressupost, que el mateix projecte facilita, per posar en valor algunes de les obres del patrimoni artístic del territori.

Segons Àngel Porté, portaveu de Catalunya en Comú a l'Alta Ribagorça, “la millora de la carretera N-230, entre Sopeira i el túnel de Vielha és una vella reivindicació del territori i serà la infraestructura de més rellevància que s’executi a la Ribagorça en els propers anys", però "cal que la ciutadania s’impliqui en aquest projecte, que hi digui la seva perquè aquesta millora de la carretera sigui realment una millora per al territori”.

De la seva part, Jaume Moya ha donat suport a les al·legacions presentades i ha celebrat el procés participatiu entre les veïnes i veïns que l’han fet possible. “Aquesta actuació, escoltant a la ciutadania afectada i sensibilitzada amb el tema, ha permès recollir propostes relatives a la defensa dels objectius de mobilitat, equilibri territorial, desenvolupament local, respecte al medi ambient, paisatge, ramaderia i patrimoni”, ha dit Moya, després de registrar les al·legacions davant de la Delegació del Govern de l’Estat.